Goedemiddag iedereen,
Ik heb een tabel met + 4 milj.records waar ik geen record van kwijt wil.
Er draaien heel wat querys op die tabel dus het is wel duidelijk dat die querys tergend traag zijn (je kunt ondertussen een koffietje drinken) ;-)
De tabel bevat gegevens per datum en die gegevens gaan nu terug tot 2006!
Aan die tabel zijn ook formulieren gekoppeld waar we opzoekingen in doen.
Onze moeilijkheid is dat we regelmatig van oudere datums records moeten opzoeken.
Mijn vraag is nu:
Hoe kan ik alle records van 2006 t/m 2009 uit de tabel halen en in een andere tabel plaatsen?
Het moet ook mogelijk zijn om die gegevens tijdelijk terug te plaatsen in de originele tabel zodat alle linken terug hersteld zijn.
Het gaat hier over een gigantische database dus ik kan geen voorbeeldje meesturen.
Groetjes,
Ambertje
Ik heb een tabel met + 4 milj.records waar ik geen record van kwijt wil.
Er draaien heel wat querys op die tabel dus het is wel duidelijk dat die querys tergend traag zijn (je kunt ondertussen een koffietje drinken) ;-)
De tabel bevat gegevens per datum en die gegevens gaan nu terug tot 2006!
Aan die tabel zijn ook formulieren gekoppeld waar we opzoekingen in doen.
Onze moeilijkheid is dat we regelmatig van oudere datums records moeten opzoeken.
Mijn vraag is nu:
Hoe kan ik alle records van 2006 t/m 2009 uit de tabel halen en in een andere tabel plaatsen?
Het moet ook mogelijk zijn om die gegevens tijdelijk terug te plaatsen in de originele tabel zodat alle linken terug hersteld zijn.
Het gaat hier over een gigantische database dus ik kan geen voorbeeldje meesturen.
Groetjes,
Ambertje