Ik heb een spreadsheet met twee werkbladen. Een tweetal kolommen moeten dynamisch zijn. Wat ik bedoel is dit:
Op werkblad "Kanalenlijst" heb ik 2 kolommen. Kolom A heeft kanaal namen, kolom B heeft bijbehorende frequenties. Op werkblad "Gebruiksoverzicht" moet ik bijhouden waar en wanneer welke frequentie gebruikt wordt. Voor de gebruikers moet dit alleen zo makkelijk mogelijk zijn. Naast verschillende andere gegevens moet ik kolom H door de gebruiker het kanaal gekozen worden dat zij zullen gebruiken. Hier zijn al dropdown lijsten gevuld met de kanalen zoals ik die in het werkblad "Kanalenlijst" heb ingevoerd.
Wanneer uit de dropdown een kanaal gekozen word wil ik dat op die rij in kolom I automatisch de bijbehorende frequentie geplaatst wordt. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Is dit uberhaupt mogeijk met Excel?
Ik weet nog net hoe ik voorwaardelijke opmaak kan gebruiken, dus ik ben al heel blij dat ik die dropdowns voor elkaar kreeg. Maar wat ik nu wil, ik kom er totaal niet uit. Hopelijk zit hier een Excel guru doe helpen kan!
Op werkblad "Kanalenlijst" heb ik 2 kolommen. Kolom A heeft kanaal namen, kolom B heeft bijbehorende frequenties. Op werkblad "Gebruiksoverzicht" moet ik bijhouden waar en wanneer welke frequentie gebruikt wordt. Voor de gebruikers moet dit alleen zo makkelijk mogelijk zijn. Naast verschillende andere gegevens moet ik kolom H door de gebruiker het kanaal gekozen worden dat zij zullen gebruiken. Hier zijn al dropdown lijsten gevuld met de kanalen zoals ik die in het werkblad "Kanalenlijst" heb ingevoerd.
Wanneer uit de dropdown een kanaal gekozen word wil ik dat op die rij in kolom I automatisch de bijbehorende frequentie geplaatst wordt. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Is dit uberhaupt mogeijk met Excel?
Ik weet nog net hoe ik voorwaardelijke opmaak kan gebruiken, dus ik ben al heel blij dat ik die dropdowns voor elkaar kreeg. Maar wat ik nu wil, ik kom er totaal niet uit. Hopelijk zit hier een Excel guru doe helpen kan!