• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op basis van van een zelfde waarde in een kolom meerdere rijen kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avigoorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hallo!

Ik heb mij zojuist aangemeld en gooi gelijk een vraag op het forum. Misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een sheet die gebruik maakt van 2 kolomen. Hiein staan in een bepaald formaat adres gegevens en een aantal andere gegevens die bij dit adres horen.
Deze adres gegevens nemen een aantal rijen in beslag.
Probleem is echter dat er geen uniforme opmaak is, dit wil zeggen de adressen willekeurig 10 of meer rijen in beslagnemen. Dit komt doordat sommige adressen zijn aangevuld met meerdere gegevens zoals email adressen van personen. VB:

adres
naam
plaats
email1
email2
aantal gebruikers

adres
naam
plaats
postcode
email1
email2
email3
etc...

Ik heb nu een kolom gemaakt met een formule die deze uitdraai geeft:

1 adres
1 naam
1 plaats
1 email1
1 email2
1 aantal gebruikers
1
2 adres
2 naam
2 plaats
2 postcode
2 email1
2 email2
2 email3
2 etc
3
3
3
3

etc...

Zodoende heeft elk adres (gegeven reeks) een uniek nummer gekregen, zodat ik weet wat bij elkaar hoordt.

Omdat dit om 1000 adressen gaat wil ik iets maken waardoor een macro automatisch een reeks copieert naar een ander werkblad die uniek is aan een waarde in een rij. Dus alle 1tjes dan alle 2tjes...etc...

Hoe dan verder te werken is even een andere vraag.
Specifiek. Is er een formule of een mogelijkheid om excel het volgende te laten doen?:

Kijk naar een kolom.
Kijk dan naar de waarde.
Van alle rijen in de kolom waarvan de waardes gelijk zijn aan elkaar (alle 1jte bijv), moet je die rijen kopieren naar "ergens anders".

Ik hoop dat iemand een idee of oplossing heeft.

Alvast bedankt!

Groeten Arnaud

dank u,

Dankzij een brainwave van een collega van mij ben ik eruit!

dit onderwerp kan gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan