• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op bepaalde tijdstippen een kopie opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenExcel

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Hallo, ik heb een stukje code waarbij ik bij Workbook_Open () automtisch een back-up van mijn bestand laat wegschrijven:

ActiveWorkbook.SaveCopyAs "O:\HUIBERS ACCOUNTANTS (99.999)\Planning\Back-ups planning 2018\Back-up d.d. " & _
Format(Now, "yyyy-mm-dd hh uur mm") & " - Geopend door " & Application.UserName & " - " & ActiveWorkbook.Name

Dit werkt op zich goed maar het openen van het bestand wordt wel veel trager. Ik heb het bestand nu ook in een SharePoint omgeving staan en regelmatig ondervind ik upload problemen. Ik wil het bestand daarom wat versimpelen.

Omdat ik wel back-ups nodig heb zou ik de code graag aanpgeast hebben zodat het bestand niet een back-up maakt als het wordt geopend, maar bijvoorbeeld om 9:00 in de ochtend en om 16:00 in de middag ofzo.

IS er een manier om dat in te stellen?

ALvast dank voor jullie reacties. groet Jeroen

Dank je SjonR. Het was nog een heel gepuzzel, maar ik heb nu een stukje code waarmee ik bereik dat hij inderdaad op gezette tijden een kopie wegschrijft. Voor de geinteresserden zet ik die hieronder:

Private Sub Workbook_Open()

Application.OnTime TimeSerial(9, 0, 0), "ThisWorkbook.Backup"
Application.OnTime TimeSerial(13, 0, 0), "ThisWorkbook.Backup"
Application.OnTime TimeSerial(17, 0, 0), "ThisWorkbook.Backup"
Application.OnTime TimeSerial(23, 0, 0), "ThisWorkbook.Backup"
End Sub

Sub Backup()
' Maakt een back up op de o-schijf

ActiveWorkbook.SaveCopyAs "O:\Planning\Back-ups planning 2018\Back-up d.d. " & _
Format(Now, "yyyy-mm-dd hh uur mm") & " - Geprogrammeerde backup door " & Application.UserName & " - " & ActiveWorkbook.Name

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan