Op bovenverdieping geen wifi-signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn95

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
22
Hallo,

Ik heb thuis verbinding met een thomson TG789vn modem van KPN, nu heb ik op de bovenverdieping van het huis geen wifi-signaal. Wel heb ik daar netwerkkabels vanaf het modem naar boven. Nu heb ik dus het probleem dat ik boven geen ontvangst heb voor mijn iPad en andere draadloze apparaten. Ik heb al eens geprobeerd om een wifi router boven te plaatsen, maar dan staat er op mijn laptop dat er geen internetverbinding is en wel wifi-signaal. Dat was een linksys WRT54GL. Nu is mijn vraag dus hoe ik er voor kan zorgen dat ik op de bovenverdieping alsnog een draadloze internetvebinding kan hebben met het router of zonder het router.

Alvast bedankt voor de hulp,

Grtz.
 
Prik gewoon een netwerk kabel in: sneller en veiliger!

Anders prik je de netwerk kabel in een van de poorten van de ingebouwde switch van de linksys.
Stel die dan in als repeater (zelfde settings als base station) of beter, als apart wifi netwerk.

Je moet er voor zorgen dat de linksys iig in het zelfde subnet zit als je thomson TG789. Meestal is dat 192.168.1.1 maar het kan ook een ander IP nummer zijn in dit subnet.
De thomson deelt de IP adressen uit via DHCP, dus DHCP moet uit staan op de linksys.

Stel dat de thomson inderdaad 192.168.1.1 als adres heeft, dan kun je in de instellingen van deze thomson ook vinden van welk ip adres tot welk ip adres hij via dhcp adressen uitdeelt. Dat zijn de variabele adressen. Stel de grenzen daar b.v. in van 192.168.1.30 tot en met 192.168.1.200.
Dan zet je op de Linksys het eigen adres vast op b.v. 192.168.1.2
Dit kan het best met behulp van 1 kabel naar 1 pc.
Daarna sluit je de linksys pas aan op het bekabelde netwerk. Je moet dan zien dat hij daarin is opgenomen onder het eigen ip adres in de thomson.
Je kunt dan de eigen pagina van de linksys (de web interface) via het netwerk benaderen.
Dan kun je op de linksys het (een) wifi netwerk instellen.
Dit kan met het zelfde kanaal en wpa key, maar ook met een ander kanaal en sleutel.
Zo heb ik het hier gedaan en het werkt perfect!

Suc6!
 
Laatst bewerkt:
Je moet dan een netwerkkabel (cat. 5 is voldoende, in ieder geval 8 aderig) naar boven trekken (zoals je al gedaan hebt), daar een stekkertje op zetten en die in een ethernetpoort van je router van kpn en in een ethernet poort van je router boven. Wel moet je dan bij die router boven de DHCP service uitzetten (geloof ik, je moet maar even proberen)
Laat maar, zie boven.
 
Thx, ik heb nu het modem met een kabel verbonden aan de ethernetpoort van de router en dit blijkt nu opeens wel te werken. Als die het niet meer doet zal ik het melden.

Nogmaals thx.
 
Iets te snel gejuicht... Het werkt nu wel op mijn iPad maar niet op mijn laptop met windows 7. Op de iPad heb ik gewoon internetverbinding maar op de laptop ontvangt hij wel het signaal maar heeft hij geen internetverbinding en kan ik dus niet het internet op. Kan iemand dit verklaren/mij ermee helpen.

Grtz.
 
Op de laptop doet ie het trouwens soms wel en soms niet, ik probeer het zo wel een tijdje en zie wel of het nu goed blijft.
 
Hoezo gebruik je geen simpele wifi repeater voor een paar tientjes? Prik hem in het stopcontact en klaar is kees, werkt prima met iphones en ipads.
 
Het is trouwens nu helemaal goed, ik heb DHCP uitgezet op de router en nu werkt het helemaal goed :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan