Op computer is geen WiFi aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ik heb een Dongle specifiek voor WiFi gekocht.
Nu wil ik deze in m'n Desktop met Win7 64-bit testen, maar daarin is geen WiFi aanwezig.

Welk programma moet ik installeren om dus draadloos wifi met m'n Ziggo-router te kunnen ontvangen?

MVG
Jan Filarski

Normaliter is het genoeg om de drivers-software die erbij geleverd is te installeren, daarna het apparaat aansluiten.
Dan via het klikken op het wifi netwerkicoontje links naast de klok (dus rechts onder in je beeld, die met het 'panfluitje' met een sterretje ervoor) de beschikbare netwerken te laten zien, te klikken op jouw eigen wifi netwerk en dan verbinding maken.

Natuurlijk moet je dan wel een wifi router hebben (bijv. geleverd via de provider), waarvan je het wifi wachtwoord weet.

Tijs.

Hallo dnties

Ja, drivers-software, daar gaat het juist om.
Tegenwoordig, wordt er alleen maar het Device geleverd, omdat "men" er van uit gaat, dat de drivers al bij de programmatuur geleverd is.
En in een Notebook is dat ook meestal zo.
Maar ik heb een Desktop, wel met Win7 maar er zitten geen drivers voor WiFi bij evenals dat er ook geen drivers voor Bluetooth bij zaten.
(maar dat probleem heb ik opgelosd door Blutooth Stack van Toshiba t installeren.)

Nu moet ik dus nog ergens de Drivers voor WiFi voor een Win7 64-bit systeem geinstalleerd op een Desktop bij elkaar scharrelen.

MVG
Jan Filarski

Je moet de drivers vinden van de dongel.
Zijn deze niet mee geleverd bij het product? kijk eens op de website van de leverancier misschien dat je hier de software en drivers kunt vinden. of misschien zitten de drivers bij het software pakket van jouw dongel.

Tsja, als je nou begonnen was met het vermelden van merk + type dongel én dat je er geen driversoftware voor hebt, dan hadden we nu niet nóg een posting eraan moeten besteden.
Zal wel een tweedehands zijn geweest, want ik ken geen wifi dongels die zonder (enige) driversoftware geleverd worden. Dat had je er dan ook bij kunnen/moeten vermelden.

Tijs.

Nou,Thijs, dit gebeurt steeds meer.
En dat alles in het kader van de bezuinigingen.
Het product wordt goedkoper.
Het merk Logitech is hier sterk in, om maar iets te noemen.

Logitech spullen werken (misschien niet tot hun volledige mogelijkheden) doorgaans "out of the box" direct met Windows.
Spullen die niet "out of the box" werken hebben doorgaans een cd erbij, goed ook, trouwens.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan