Ik heb een query die uit meerdere velden bestaat.
Het veld "Probleem" is een memoveld in de tabel.
Nu wil ik door een woord in te vullen in een formulier, alle records ophalen waar dat woord voorkomt in de tekst van het memoveld.
Voorbeeld:
Enkele records hebben in het memoveld de volgende tekst staan: Caster camber.
Nu wil ik als ik in het formulier (frmShiftboekRapporten) het woord caster type, dat dan enkel die records opgehaald worden waar het woord caster in de tekst van het memoveld (Omschrijving) voorkomt.
Als ik het volgende ingeef in mijn query bij criteria, dan werkt het wel: like "*caster*"
Maar dan verwijs ik natuurlijk niet naar het woord in het formulier.
Als ik het volgende ingeef bij criteria in mijn query:
[Formulieren]![frmShiftboekRapporten]![lblOmschrijving]
dan werkt het als ik de hele tekst van het memoveld ingeef, namelijk: caster camber:
Mijn bedoeling is dus om naar 1 woord te zoeken in dat memoveld. Het woord dat in het formulier wordt ingegeven in een niet-afhankelijk tekstvak dat lblOmschrijving genaamd is.
Iemand een idee?
Update: het werkt via het onderstaande:
Like "*" & [Formulieren]![frmShiftboekRapporten]![lblOmschrijving] & "*"
Mvg,
Beppie
Het veld "Probleem" is een memoveld in de tabel.
Nu wil ik door een woord in te vullen in een formulier, alle records ophalen waar dat woord voorkomt in de tekst van het memoveld.
Voorbeeld:
Enkele records hebben in het memoveld de volgende tekst staan: Caster camber.
Nu wil ik als ik in het formulier (frmShiftboekRapporten) het woord caster type, dat dan enkel die records opgehaald worden waar het woord caster in de tekst van het memoveld (Omschrijving) voorkomt.
Als ik het volgende ingeef in mijn query bij criteria, dan werkt het wel: like "*caster*"
Maar dan verwijs ik natuurlijk niet naar het woord in het formulier.
Als ik het volgende ingeef bij criteria in mijn query:
[Formulieren]![frmShiftboekRapporten]![lblOmschrijving]
dan werkt het als ik de hele tekst van het memoveld ingeef, namelijk: caster camber:
Mijn bedoeling is dus om naar 1 woord te zoeken in dat memoveld. Het woord dat in het formulier wordt ingegeven in een niet-afhankelijk tekstvak dat lblOmschrijving genaamd is.
Iemand een idee?
Update: het werkt via het onderstaande:
Like "*" & [Formulieren]![frmShiftboekRapporten]![lblOmschrijving] & "*"
Mvg,
Beppie
Laatst bewerkt: