op een nieuwe regel beginnen als ik een mail stuur vanuit een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdater

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Hallo allen,

ik heb een formulier met een knop die ik gebruik om de informatie die ik heb geschreven in het formulier direct door te mailen.
Dit is een deel van de code die achter de knop zit (dit werkt goed)

DoCmd.SendObject , , , strRecipient, strRecipient2, , strSubject, varBody & varBody2, True

Alleen zou ik wensen dat "varBody2" begint op een nieuwe regel en niet gewoon verder gaat waar "varBody" is geëindigd.
Kan iemand mij hiermee verder helpen? ik ben wel geen krak in VBA.
alvast bedankt.
Rik

Met
DoCmd.SendObject , , , strRecipient, strRecipient2, , strSubject, varBody & vbCrLF & varBody2, True
moet het kunnen.

Met
DoCmd.SendObject , , , strRecipient, strRecipient2, , strSubject, varBody & vbCrLF & varBody2, True
moet het kunnen.

Bedankt Michel, dit werkt inderdaad.
Natuurlijk nu wil ik het nog wat mooier maken, kan ik ook nog bijkomend een volledige blanco nieuwe regel invoegen?
in feite mail ik mijn verslag of vraag door en ook de voorlopige antwoorden die ik al gekregen heb (= varBody2). Graag zou ik wat spatie (lege regels) willen laten en dan de antwoorden. of kan ik gewoon het volgende in VBA schrijven?
DoCmd.SendObject , , , strRecipient, strRecipient2, , strSubject, varBody & vbCrLF "voorlopige antwoorden" & vbCrLF & varBody2, True
of is dit vloeken? Ik kan het nu zelf niet proberen omdat ik met ander pc bezig ben.
Groeten,
Rik

Ik maak juist de bedenking dat de tekst" voorlopige antwoorden" natuurlijk niet in de mail moet staan indien er nog geen antwoorden zijn.( is logisch)

Laatst bewerkt:
Je denkwijze is correct; je kunt op deze manier meerdere lege regels maken: & vbCrLF & vbCrLF bijvoorbeeld.

een attachment toevoegen

Je denkwijze is correct; je kunt op deze manier meerdere lege regels maken: & vbCrLF & vbCrLF bijvoorbeeld.

uw tip heeft me inderdaad goed geholpen, miss kan jij mij ook nog met volgend probleempje helpen. soms voeg ik in mijn formulier ook nog een bijlage (of meerdere) deze zijn dan gemakkelijk toegankelijk. Mijn vraag is nu of ik deze ook nog aan onderstaande code kan toevoegen? (er is wel niet altijd een attachment in het formulier aanwezig)
voorlopig ziet het belangrijkste deel van mijn vba er zo uit. (wat moet ik aanpassen om het attachment er automatisch bij te voegen??

DoCmd.SendObject , , , strRecipient, strRecipient2, , strSubject, varBody & vbCrLf & vbCrLf & varBody1 & vbCrLf & vbCrLf & varBody2 & vbCrLf & vbCrLf & varBody3, True
End If
End Sub

alvast bedankt voor de moeite.
Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan