Op het begin van een spel valt mijn pc uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mstrba

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Hallo!

Ik heb een probleem, ik weet niet waar het aan ligt, maar ik gok aan de koeling.

3 maanden geleden heb ik een flink goede computer gekocht, bij alternate.
Mijn computer was niet echt professioneel in mekaar gezet (mijn videokaart lag er een stukje uit zodat mijn computer niet aan ging en dat duurde 2 weken totdat ik snapte wat het probleem was). In mijn computer bevinden zich 2 grote koelers, de ene is achteraan, en niet zo groot, en de andere is me case-fan en die hebben ze niet aangesloten.

Ze zijn waarschijnlijk te lui geweest en hebben ze me case-fan niet aangesloten omdat ze dachten dat die ene koeler genoeg was. De computer deed het goed, tot vandaag.

Ik heb een programma genaamd "Steam", en elke keer wanneer ik daar Counterstrike, of Wolvenstein opstart, valt mijn computer gelijk uit, verschijnt er heeeeeel kort een blauw schermpje, en dan start hij opnieuw op.

Ik weet dus niet waaraan het ligt, ik gok op de koeling, ook al komt er geen melding van, en ik voel dat het niet warm is binnen de computer, alleen de videokaart is erg heet.
Mijn case-fan ligt er dus uit, en er zit een draad aan met 2 uiteinden die ik ergens in moet proppen maar ik weet niet waar en ik ben bang dat ik het fout doe.

Kan iemand mij helpen met één van al deze dingen?:)

Mvg,

Mario

Edit: Ik geloof dat ik deze koeler achterin mijn computer heb, of de iets grotere http://www.alternate.nl/html/produc...DWARE&l1=Koeling&l2=Behuizing&l3=Case+Modding

Mijn behuizing is deze, http://www.alternate.nl/html/produc...277/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower

en er staat dit bij: De MS-Tech LC-402 is een zilver gelakt modding behuizing met fullsize zijraam inclusief transparante 80mm fan.Voor een optimale koeling kan er nog een 80- en 120mm fan ingebouwd worden. Dat heb ik dus ook gedaan, alleen hebben ze de standaard koeler niet aangesloten..

Laatst bewerkt:
Geef is alle info over je pc (moederbord, processor, videokaart,...)
En heb je al is met bv realtemp ofzo je temperaturen nagekeken?

Het leek me de makkelijkste manier om te kijken wat ik allemaal in mijn pc heb om gewoon te kijken of ik een bepaald spel kon draaien, ik heb crysis gekozen en dit kwam eruit.

CPU

You Have: 2 processors running - Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz PASS
CPU Speed

You Have: 2.67 GHz PASS
System RAM

You Have: 2.0 GB PASS
Operating System

You Have: Microsoft Windows XP Home Edition (Build Service Pack 22600) PASS

Video Card

You Have: NVIDIA GeForce 8600 GT (GeForce 8600 GT) PASS

Video Card Features - You have - 256 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 3.0
Pixel Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 3.0

Video Card Driver Version (DirectX)
.
DirectX Version

You Have: 9.0c PASS

Sound Card

Minimum: Yes

You Have: Realtek HD Audio output PASS
Sound Card Driver Version

Free Disk Space

You Have: 425.3 GB PASS

DVD

You Have: SONY DVD-ROM DDU1615 PASS, but the Speed could NOT be analyzed.

De meeste dingen heb ik weggelaten alleen de dingen die ik denk die relevant zijn heb ik gelaten.
Mis ik iets?

We zijn nu weer verder, ik heb mijn tweede fan aangesloten, en de temperaturen in mijn pc zijn nu gelukkig weer super. Maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem, als ik mijn computer laat stressen (een spel opstart) dan valt hij nog steeds uit. Het ligt dus aan de voeding? Ik heb hem bij alternate besteld, maar wat moet ik nu doen:(?

Het ligt dus aan de voeding? Ik heb hem bij alternate besteld, maar wat moet ik nu doen?

Voeding lijkt me sterk als dit een vooraf geassembleerd systeem was, of heb je het systeem zelf samengesteld ?

Was je er al uit of je een actieve (met fan) of passieve (zonder fan) videokaart had ?

De temperatuur van je videokaart zou je moeten kunnen uitlezen vanuit Lavalys Everest.

Het was een vooraf geassembleerd pakket, en mijn videokaart is nu de hele tijd op een lage temperatuur, dus daar ligt het niet aan, is er misschien iets dat eruit ligt en dat ik er beter in moet drukken of zoiets?

In dat geval neem ik aan dat de voeding voldoende is. Het zal dus ergens in het grafisch gedeelte moeten zitten.

Je zegt dat de temperatuur van de videokaart laag is, hoe weet je dit ?
Heb je de laatste drivers geïnstalleerd van nvidia ?

Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik had een week ofzoiets geleden Internet Explorer 7 geinstalleerd, en nu doet hij het weer perfect (en ik heb een nieuwe koeler aangesloten:))
Dus het is opgelost, en dankjulliewel voor jullie hulp:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan