...op het punt de hele boel uit het raam te gooien...

Status
Niet open voor verdere reacties.

kattekopje

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Nee, da`s geen geintje!:evil:
Het volgende is het geval...
Netwerkje met daarin 1 desktop en tot voor kort ook 1 laptop met internet vebinding. :D Netwerk via draadloze netwerkadapter die contact maakt met mijn laptop. Internet via de kabel.
Drie dagen geleden was ineens mijn internet verbinding op de laptop weg, herstellen van de verbinding via de desktop en laptop werkte nog een aantal maal. Na een aantal herstel pogingen werkte dit ook niet meer. Het vreemde is dat ik wel gewoon een netwerk heb, pakketten worden (schaars, want geen internet...) heen en weer gestuurd, ik kan ook gewoon bij mijn gedeelde documenten op de desktop. Het netwerk-icoon bluft zelfs over een exelent conection...hoe ironisch!!!
Heb het volgende gedaan:
kabel modem uit contact..:rolleyes: wachten en er weer in
systeemherstel
sockets herstel
nieuwe netwerken aangemaakt, en weer verwijderd, werkte ook niet...
alle virus/anti-spy/trojan etc scans erop los gelaten die voorhanden is ( op beide pc`s)
kabel uit desktop in laptop, dat werk wel, gewoon internet.
Maar dan zit mijn vriend me heeel boos aan te kijken omdat hij dan dus geen internet heeft, bovendien, daar ga je niet voor draadloos zitten zijn!
Dus om een lang verhaal kort te maken.. HELP!!! Ik wens jullie veel plezier en mezelf veel sterkte:confused: !

Hoi,

Zeg even wanneer je gooit dan vang ik het wel op (geintje)
Heb je al op de laptop gekeken bij apparaatbeheer of alles nog goed is en geen vraag of gele tekens staan.
Installeer je wifi eens opnieuw.

Modag

Bedankt voor je snelle reactie:D !
In apparaat beheer alles ok, heb ik idd bekeken.
Bedoel je met wifi opnieuw instaleren, mijn netwerkadapter die op de desktop aangesloten is opnieuw instaleren?
Greetzzz

kan ook zijn dat er een protocol geherinstaleerd diend te worden
je kan ook even van bijde pc de netwerk kaart in aparatenbeheer uninstalen en ff op,
nieuw laten op zoeken soms helpt het.

I go where many men have gone before... ik ga het dus uitproberen:) ...
Tnxxx

Ok, ik heb mijn netwerk kaart van laptop opnieuw geinstaleerd, en de USB adapter van de desktop ook. Erg spannende herstart van beide... en helaas nix :( !
Zie ik iets over het hoofd? Begin nu toch wel wanhopig te worden. Alle voor de hand liggende oplossingen kan ik eigenlijk wel afstrepen....

Please, pretty please...

Hoi allemaal,
Problemen zijn nog steeds niet opgelost... Ik heb volgens MSN geen gateway, die is offline, en vind hem ook niet in printje van DOS ipconfig(leeg veld). Kan wel pingen van pc naar laptop, andersom ook, maar naar buiten lukt niet.:mad: .Omdat ik via een USB adapter mijn netwerk uitstraal, heb ik dus geen router gateway. Als het goed is, is mijn host desktop mijn gateway. Alles staat op automatisch toewijzen, dus hoe kan dit zo ineens gebeuren. Ik heb nix veranderd, enkel check gedaan met Hitman Pro op beide pc`s. Kan dit iets gedaan hebben?
Breek m`n nek hier over de draden, omdat ik nu dus enkel bedraad het net op kan, en mijn kinderen gaan me haten, als ik de draad heb hebben zij geen MSN, en dat schijnt tegenwoordig een primaire levensbehoefte te zijn,lol.
Please some help, ik droom over netwerken en verbindingen... en da`s zeer vermoeiend na zoveel nachten....:shocked:

Laatst bewerkt:
Jipieeeeeeee!!!

Problemen zijn opgelost. Hoe?
Weet ik niet zeker....
Volgende gedaan (voor evt. mensen met zelfde rare problemen):
In run->cmd->ipconfig op desktop(host) zag ik een aantal tunnel adapters en geen gateway ip nr.
Alle services behalve de 3 nodige (internet delen, client en TCP/IP) op desktop erafgegooid
Op laptop Packet...huppeldepup service erafgegooid.
Nieuw netwerk gemaakt via wizard (was laatste poging, radeloos dus klakkeloos dingen gaan doen...) onder andere netwerk naam, floppy laten maken.
In laptop gestopt en uitgevoerd.
De USB netwerkadapter uit desktop en terug
De netwerk kaart op laptop uitgeschakeld en weer aan....
En toen deed ie het weer. Kon het zelf haast niet geloven, maar 3 uur later doet ie het nog. Bang om hem uit te zetten ben je dan wel:eek: ! Dus voor zekerheid meteen herstelpunt gemaakt. Wil dit nooit meer meemaken, dit was genoeg om een gezond mens tot waanzin te drijven. Voor alle mensen onder het raam...ga maar weer naar huis, en voor alle meedenkers bedankt!
Greetzzz:thumb:

Ben ik weer

Alleen af en toe valt het dus uit, en als ik dan ipconfig doe ben ik weer m`n gateway kwijt...:evil: , en dus weer geen internet. Hoe kan mijn verbinding zichzelf zo verkl*ten?:confused:

en je ip nummers vast zetten gaat dat niet dan ?
helaas weet ik zelf niet hoe je het moet doen.

Alles uitgezocht en gelezen(leer gelukig snel, zal ik ook maar n`s voor mega senior gaan,lol;) ), en mail nu vanaf de laptop. Het werkt(nu) dus! Laat je weten voor hoelang ie het deze keer volhoud...

Laatst bewerkt:
whahaha mega senior woord je niet zo maar dan moet je toch een hoop posten.
in dit geval hulp bieden. :p
sterkte er mee verder :thumb:

Lol, dat weet ik wel... alle respect voor de tijd en kennis die hier besteed wordt!!!:thumb:
Nou netwerk gooit nog steeds af en toe zijn eigen configuratie in de war ofzo... Heb alles handmatig ingevoerd, op de goede manier, want soms gaat ie als een trein! En ineens geen internet meer, host onbekend bij pingen, ook geen gedeelde doc. meer dan. Als ik dan op de host het netwerk wil herstellen verteld hij mij, dat kan niet, de adapter is niet juist geinstaleerd. Ik haal `m eruit(letterlijk, geen herinstalatie) , er weer in, en dan is `t weer ok. Op de laptop herstellen van verbinding haalt niets uit, hij krijgt heel snel een adres, en verbinding is heel goed, maat verder kan je er nix mee:confused: . Geen ping, geen internet of MSN, desktop verdwenen uit netwerklocaties... Heel vreemd allemaal.

ik heb zelf geen netwerk maar een ander weet,
misschien wel een op lossing voor het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan