Op meerdere pc's zelfde email checken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankos

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
117
Helpmij!

Ik heb een laptop en een gewone pc.
Op mijn gewone pc, heb ik outlook en heb ik een email van mijn ISP.
Echter, als ik in de kamer zit met de laptop, wil ik ook gewoon mijn email kunnen checken.
Nu kan ik het wel instellen, alleen dan overloopt het elkaar, dus kan ik op de laptop de emails die ik binnengehaald heb, niet zien en andersom niet.

Weet iemand hiervoor misschien een oplossing?
En begin aub niet over Gmail of Hotmail, want ik wil graag dit emailadres houden..

Mvg
 
Je kan de webmail applicatie gebruiken als deze er zou zijn of je kan in outlook instellen dat er een kopie op de server achtergelaten moet worden. Je kan dan op iedere pc elke mail binnenhalen.
 
Helpmij!

Ik heb een laptop en een gewone pc.
Op mijn gewone pc, heb ik outlook en heb ik een email van mijn ISP.
Echter, als ik in de kamer zit met de laptop, wil ik ook gewoon mijn email kunnen checken.
Nu kan ik het wel instellen, alleen dan overloopt het elkaar, dus kan ik op de laptop de emails die ik binnengehaald heb, niet zien en andersom niet.

Weet iemand hiervoor misschien een oplossing?
En begin aub niet over Gmail of Hotmail, want ik wil graag dit emailadres houden..

Mvg

Je kunt bij de account als je provider dit ondersteund onderstaande mailservers veranderen.(bv xs4all ondersteunt dit heb je een andere provider even vragen of op de site kijken)

Inkomende mailserver imap.jou provider.nl (poort 143)
Uitgaande mailserver smtp.jou provider.nl (poort 25)
Loginnaam uw beheer- of popaccount
Wachtwoord uw wachtwoord

Je inkomende mail wordt dan op de server van provider opgeslagen tot een bepaalde hoeveelheid, daarna op de webmail leegmaken, iedere pc die bovenstaande instelingen heeft krijgt de mails binnen, dan worden ze gekopierd naar de pc en niet verzonden.

Bedoeld dit?

JTMT
 
Mail op meerdere pc's

Gebruik dit al jaren.

Simpel bij iedere account aanvinken op het laatste tabblad geavanceerd helemaal onderin mail op server achter laten voor xx dagen.

Alle mail blijft op de servers en kan door een onbeperkt aantal pc's opgehaald worden. Zelf op 1 PC met bijv en outlook en outlook express/windows mail.

Als je dan af en toe eens een groot bestand hebt kan je dan via webmail verwijderen om voldoende ruimte te houden.
 
@Frankos,

Gebruik je op de laptop ook Outlook en - zo ja - welke versie op beide.
Tweede vraag: welke Windhoos-versie op laptop en pc.

Alle 'eigen' gegevens in Outlook worden opgeslagen in één bestand, mails, contactpersonen, agenda-items noem maar op. Dit bestand heet (standaard) OUTLOOK.PST

Zelf heb ik de volgende situatie:
1. pc met WinXP en MsOffice 2003
2. laptop met Vista en MsOffice 2007

Ik heb het genoemde bestand OUTLOOK.PST op een usb-stick gezet.
Enige en belangrijke discipline: de stick moet in het apparaat zitten waar ik Outlook gebruik ..... en dat gaat best wel goed, ondanks een fles wijn als dagelijks recept .... :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan