Op mijn website zit Trojan.fakealert, hoe krijg ik dat eraf

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan79

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Als mensen naar mijn website surfen, krijgen ze de melding dat er trojan.fakealert in zit.

Ik had het zelf ook op mijn PC maar dankzij PC Tools Spyware doctor heb ik het kunnen verwijderen.

Alleen weet ik niet hoe ik het van de FTP moet verwijderen?

Alvast bedankt.

Ergens in je broncode wordt gelinkt naar die trojan, die moet je op zien te sporen en verwijderen...

hoe kan ik speciefiek naar die link naar die trojan zoeken?, waarzchijnlijk via zoekmachine, maar naar wat moet ik dan zoeken?

Je kunt het beste gewoon alle pagina's doorzoeken naar dingen die jou opvallen in het script (die jij er bijv. niet in hebt gedaan) post wel ff voor je het verwijderd wat er dan staat anders verwijder je mischien wat verkeerds ;)

Daarnaast moet je ook zo snel mogelijk het wachtwoord van je server veranderen anders is die trojan binnen de kortste keren weer terug. Verder kun je beter ook je PC nogmaals scannen op virussen/spyware. Er is namelijk grote kans dat ze op die manier aan je gebruikersnaam en wachtwoord zijn gekomen.

Dat zijn ook zeer belangrijke stappen, maar op die manier is de trojan nog niet verwijderd, meer dit is heel belangrijk ja ;)

een gemakkelijke manier:

Scan je lokale versie als je die hebt, zo niet download alles naar je HD... scan alles met diverse antivirus programma's

zoals Malware bytes, comodo internet security, beide gratis...test lokaal of alles nog werkt als er een bestand of meer opgeschoond is. Dan upload je alles weer.

Dit zou moeten werken.

Yvan, je kan op google zoeken naar verschillende removal tools....
Verder lijkt 't me handig als je scant met MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) en dan in het log terugzoekt waar je trojan zit. (zoals al eerder ergens gemeld...waarschijnlijk in een link in je broncode)
Vervang eventueel die link - scan hem met MBAM en upload terug
Sxxs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan