Op monitor geen beeld, wel op mijn tv

• Onderwerp starter Onderwerp starter Demy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Demy

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
ik heb het volgende probleem heb een nieuwe videokaart gekocht gigabyte 8500gt 512 mb geheugen met een vga en dvi aansluting.
nou is het volgende probleem ik krijg op mijn monitor geen beeld wel op mijn tv.
als ik clone kies krijg ik het wel.
maar als ik de computer opstart geef de monitor aan geen signaal..pas als windows komt met een wachtwoord krijg ik pas beeld.??
moet ik iets instellen op het de videokaart.???

en het volgende probleem is dat de videokaart ook het geuegen van mijn systeem pakt.
als ik kijk bij eigenschappen adapter geeft hij aan 1553 mb videogeheugen en het is een kaart van 512mb.

alvast bedankt

groetjes Gerrit

Laatst bewerkt door een moderator:
dat afgepakte geheugen is niets meer dan Shared memory/hypermemory. Bij goedkopere videokaarten wordt dit gebruikt zodat ze nog een beetje fatsoenlijk geheugen hebben. Dit geheugen is niet egt afgepakt... Als het goed is "pakt" hij het pas af als hij het ook echt nodig heeft en gaat gebruiken.

Voor het eerste genoemde probleem heb ik geen oplossing.

Nou ik neem toch wel aan dat 512 mb videogeheugen niet verkeerd is.

maar toch bedankt voor je reactie.

groetjes Gerrit

512mb is natuurlijk niet verkeerd. maar het gaat bij videokaarten ook om snelheid. Als je een lage snelheid hebt dan heb je als nog weinig aan zoveel geheugen. En het is maar de vraag wanneer je nou 512 mb videogeheugen nodig hebt. Want ik denk niet dat er games zijn die zoveel gebruiken.

videokaart

Nou je moet gewoon een beetje geheugen hebben voor vista.
dit staat er bij nvidia systeem informatie.

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.40GHz (2400 MHz)
Operating System: Microsoft Windows Vista
DirectX version: 10.0
GPU processor: GeForce 8500 GT
ForceWare version: 162.50
Total available graphics memory: 1535 MB
Dedicated video memory: 512 MB
System video memory: 0 MB
Shared system memory: 1023 MB
Video BIOS version: 60.86.34.00.13
IRQ: 16
Bus: PCI Express x16

misschien dat je hier iets aan hebt.
het is namelijk vrij iritant dat je niks op je monitor ziet,ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groetjes Gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan