Op oude boerderij met hele dikke muren, internet via het stopcontact?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijsje

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Goedenavond allemaal,

Wij gaan al jaren op vakantie in Oostenrijk en logeren dan op een hele oude boerderij, waarvan de muren zeker 20 cm dik zijn. Een paar jaar geleden is daar een computer gekomen en omdat de gasten erom vroegen ook een Internet aansluiting. Volgens de installateur (een goede kennis van de eigenaresse) kon dit probleemloos draadloos op iedere kamer.

Echter, de enige kamer waar je draadloos kan internetten is de kamer vlak naast de kamer waar de computer staat.

Zoals ik al zei, zijn alle muren dik tot zeer dik. Zouden ze daar iets hebben aan internet uit het stopcontact?
Of is er een andere oplossing.
De eigenaresse wil liever niet door het hele huis kabels naar iedere kamer.

Weet 1 van jullie raad.

Bij voor baat dank

Groet Elly

Laatst bewerkt:
Dat zou een optie kunnen zijn. Vroeger was er ook nog een fasekoppeling nodig voor het geval dat de kamers niet op hetzelfde fase zitten.

???????????? Gaarne uitleg, ben niet zó technisch ;o)

Laatst bewerkt door een moderator:
Men zou ook een aantal repeaters in het pand op kunnen hangen.

Hoi, internet via het stopcontact is een makkelijke en snel gerealiseerde oplossing wanneer draadloos niet werkt.

Op marktplaats heb je voor 20 tot 25 euri een startset van 2 adapters, daar kun je je geen bult aan vallen. Eén adapter aan de router, één adapter aan je pc. Het koppelen van de adapters is vaak niet meer dan het indrukken van een knopje.

http://www.marktplaats.nl/a/compute...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

De meeste installatie's zijn krachtstroom of wel drie fase wisselstroom. Om het net gelijkmatig te belasten wordt nu iedere kamer aan een ander fase gehangen. Dus je moet kijken, of in de boerderij een "Wechselstromzähler" of een "Drehstromzähler" hangt. Je kan het met de stroomadapters proberen. Goed de handleiding lezen of ze iets over fasekoppeling zeggen.

Als het mijn 'tent' zou zijn, dan investeerde ik in een wat betere router. Ik ken een aantal lokaties waar het signaal door een veelvoud van heel dikke muren / verdiepingen heengaat.

Als het mijn 'tent' zou zijn, dan investeerde ik in een wat betere router. Ik ken een aantal lokaties waar het signaal door een veelvoud van heel dikke muren / verdiepingen heengaat.

Noem eens wat merken (als dat mag).

Er zijn m.i. veel goede te koop. Je zal het wellicht moeten hebben van het doorlezen van tests. Hier heb je er al eentje : http://nl.hardware.info/reviews/384...tria-review-multifunctionele-router-conclusie

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Sitecom, maar dat is allemachtig subjectief. Lees gewoon wat tests door op het internet en laat je keuze bepalen door de afstand die als beste van een bepaald merk wordt getest.

b.t.w. de link opent met de conclusie, er zitten nog vele pagina's voor (even naar onderen scrollen)

Vervolgens is het afwegen van kosten / baten t.o.v. internet middels 220 of de investering in een goede router.

Laatst bewerkt:
Mensen, heel hartelijk bedankt voor alle antwoorden.
Ik ga jullie aanbevelingen zeer ter harte nemen, testjes lezen etc. en dan overleggen met mijn gastvrouw, wat we zullen aanschaffen.

Ik wens jullie allen nog een hele fijne zondag en nogmaals bedankt

Groetjes Elly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan