• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost op regelniveau een score bepalen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Hallo geïnteresseerde,

Zie bestand hierbij,
op regel niveau moet een waardering gemaakt worden in kolommen J en L volgens de voorwaarden die in lichtblauwe gebied staan.
Handmatig heb ik de waarderingen al ingegeven, maar dit moet natuurlijk met een formule gemaakt worden, ik kom er niet uit.

Wie durft,

Bijlagen

kan je verschil uitleggen tussen de 2 groen gekleurde regels?

daar staat de punten welke genomen moeten worden. Als in kolom C (contr) 6 staat en colom D (res) is >=0, krijgt deze vlgs tabel in blauw 3 punten. (onder +) Als zowel kolom G en H (OW en NZ) beide ONWAAR zijn slaan we deze regel over. B.v. in regel 2 = OW "WAAR" maar kolom res (resultaat) = negatief, dan komt er -1 in Ptn.OW te staan volgens de blauwe tabel onder "-"

waarom krijgt hij in de ene regel 3 punten en in de andere 4?

je bedoeld dan zoiets? die fouten worden veroorzaakt door die "x", maar het is nu te laat.
Ja helemaal top, als je morgen de x foutjes kan verhelpen ben ik je zeer dankbaar

bij deze opgelost.
Ontzettend bedankt, ben er erg blij mee.
Weet jij hoe ik dit in een tabel kan krijgen met als criterium dat het totaal punten per speler getoond wordt?
Speler 1 in OW is dezelfde speler in NZ

is dit voldoende? anders is het voor vanavond, soms moet een mens eens werken.
(of als iemand anders zich geroepen voelt?)
Haha, niet teveel toch? Eigenlijk bedoel ik een draaitabel met speler 1 totaal 3 punten, speler 2 totaal 23 punten enz. Doe maar rustig aan, ik ben al veel te blij met je. 😁

Misschien een hele domme vraag maar hoe kom je aan speler 1 totaal 3 punten en speler 2 23 punten?
Oftewel van welke kolommen is dit afhankelijk?
Speler 1 in OW is dezelfde speler in NZ

Misschien een hele domme vraag maar hoe kom je aan speler 1 totaal 3 punten en speler 2 23 punten?
Oftewel van welke kolommen is dit afhankelijk?
NZ spelerPtn.NZOW spelerPtn.OW
Jan Smit ----------------------------- 13
-------------------------------------------------------------- Jan Smit ------------------------------ -4

Jan Smit heeft dus in uit en thuis wedstrijden 13-4= 9 punten

Ja dit bedoel ik, maar van de inhoud begrijp ik niets, ik zou het zoals bijgaand bestand willen hebben, zou je dit voor me willen maken? Getallen zijn slechts als voorbeeld. Gaarne ook automatisch op rangorde schikken. 🥰

Bijlagen

en hier op blad 2 met een marco, wel eerst opslaan als xlsm
Ja helemaal geweldig, alleen na een test op het puntenaantal bij speler13 kom ik tot andere uitslagen.
Tevens is het aantal mogelijkheden te veel vermeld, "x" en "xx" tellen in de totalisering niet mee. B.v. 6 en 6x of 6xx tellen allemaal als 6
zie bijgaand voorbeeld, kun je hier wat mee?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan