Op Snelkoppelingen vastlopen!!?? DEP je tranen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Sinds enkele weken heb ik een Netwerkschijf in mijn netwerk opgenomen.
Voor het gemak copiëerde ik de snelkoppeling ervan vanuit de windowsverkenner (onder Netwerklocaties) naar het bureaublad. Dit deed ik door te slepen en op het bureaublad los te laten. Deze snelkoppeling werkt: linkermuisknop---> geeft keurig deze netwerkschijf in een verkennervenster. :)

Poging tot verwijderen...? ...dus selecteren op het bureaublad en delete... :eek:
Toen ging het fout: er kwam een venster met een verhaal over DEP: "Preventie van gegevensuitvoering", waaruit bleek, dat deze delete-actie werd gestopt. Er bevond zich ook een knop op "Bericht sturen". Naar wie, wat? Maar erger nog: indrukken deed mijn systeem nagenoeg geheel stoppen. Zandloper bleef aanwezig. De zaak stond trouwens ook stil zonder op die knop te drukken. Als je dat DEP-venster sluit loopt de zaak ook vast. Alleen Ctrl-Alt-Del gaf in beide gevallen nog de taakmanager van waaruit mijn PC (laptop) kon stoppen.

Hetzelfde gebeurt, als je probeert met de rechtermuisknop de het contextmenu te openen.
Toen ging het ook (op dezelfde manier) fout.

3 vragen dus:

• Hoe moet ik zo'n snelkoppeling verwijderen of met het contextmenu bekijken?
  • Wat doet DEP en is die (eventueel tijdelijk) te ontlopen om voornoemde probleem te vermijden?
  • Wat is juiste actie als zo'n DEP-bericht verschijnt?
:rolleyes:

PS: Het blijkt bij nader inzien, dat hetzelfde ook gebeurt als je het contextmenu probeert op te roepen (re-muisknop) op je andere netwerklocaties. De PC's dus, die in je netwerk zitten. Ra-Ra Hoe zit dit allemaal?

Laatst bewerkt:

Ja, ik snap DEP wat beter, Nee, als het het oplossen van het probleem betreft.

Mijn opmerking op de 6e regel "Bericht sturen" betreft een leesfout mijnerzijds. Moet zijn "Bericht sluiten" en dus is de opmerking aldaar niet meer relevant. Sorry.

Verder komt bij oproepen contextmenu (re-muis) op de snelkoppeling <Netwerkdrive> ook steeds de foutmelding zoiets als: "Er is een fout in Explorer opgetreden... moet worden afgesloten... sorry voor het ongemak....e.d." en vervolgens gelijkluidende foutmelding maar dan voor "drwtsn32.exe". Naar aanleiding hiervan eens gegoogled op drwtsn32.exe en dan blijkt dit foutenpaar héél vaak op te treden onder XP, maar ook, dat in reacties op al die vermeldingen er nergens een oplossing wordt aangegeven, die ook daadwerkelijk dat probleem oplost.

Bij mij is het e.e.a. begonnen na herinstall WinXP-Pro enkele dagen terug, waarna van lieverlee mijn voorheen geinstalleerde programmas geherinstalleerd. Moest allemaal, omdat ik mijn HD heb vervangen door een grotere.
In teruggaande volgorde herstellen via herstelpunten (een stuk of 5) heeft tot nu het probleem evenmin opgelost. Inmiddels ben ik zo'n beetje toe aan maar weer helemaal opnieuw beginnen.:mad:

Ook heb ik op virussen gescand e.d., maar ook dat levert niks op.
Is er nog iemand, die nog een suggestie heeft?:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan