op snelle manier doosnummer koppelen aan overeenkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

dino2007

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Beste Access-experts,

In mijn database heb ik oa een tabel overeenkomst. Van elke overeenkomst worden onderstaande punten vastgelegd in de database. Als een ovk de status groen meekrijgt wordt deze gelijk gedigitaliseerd (dus op datum controle). Is de status rood dan wordt deze gedigitaliseerd bij oplossen en dus op de datum gereed.

ovk-id
overeenkomstnummer
ovk-soort
klantnaam
geboortedatum
naam medewerker
datum contole
kwaliteitsbewaker
status (= rood of groen)
memo
datum gereed

Overeenkomst van dezelfde soort en met dezelfde datum controle/datum gereed gaan in 1 doos.Voorbeeld: overeenkomsten betalen met datum cotrole 23-11-2007 of datum gereed 23-11-2007 komen in doos B001

Nu wil ik dit doosnummer maar 1 keer invullen en deze moet dan automatisch aan alle betaalovereenkomst met datum controle/ gereed 23-11-2007 worden toegevoegd. Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!

Groeten Dinie

Een klein beetje programmeren:

dim strSQL as string

strSQL = "UPDATE ovk SET doosnummer = <jouwdoosnummer> WHERE DatumGereed = #23-11-2007# OR DatumControle = #23-11-2007#"
currentdb().execute strSQL, dbfailonerror

Nog een paar puntjes:
- gebruik geen spaties in veldnamen, dat is erg onhandig als je gaat programmeren
- als je weer eens een dergelijke vraag stelt sluit dan je mdb even bij (zippen, niet rarren), dan kan de oplossing er ingebouwd worden.

Hallo Bartuls,

Heel erg bedankt!

Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Waar vul ik dat geprogrameerder in bij een quey of moet ik met macro's aan de slag? Ben beginnend wat betreft access.

De datum die ik genoemd had was een voorbeeld,dossiers van een andere datum en dossiersoort komen weer in een andere doos. Van de dossierssort vind ik hieronder niets terug.

Ik had de database niet bij gevoegd, aangezien er namen van collega's instaan. Ik heb echter de tabel waar het om gaat nu even in een losse database gezet. Zou jij jouw oplossing misschien in de database willen zetten?

Bedankt alvast voor je bijdrage!

Groeten Dinie

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan