@ op Sony VAIO

Status
Niet open voor verdere reacties.

MotoFoetsie

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
Geacht forum,

Mijn ouders hebben een Sony VAIO laptop gekregen die ik momenteel "gebruiksklaar" wil maken; ze gebruiken 'm voornamelijk om via 't internet met de kleinkinderen contact te houden.
Nu zit ik met 't probleem dat niet alle toetsen op 't toetsenbord overeen komen met de tekens die op het beeldscherm verschijnen.
Ik krijg b.v. de @ niet op 't scherm, hetgeen noodzakelijk is om 't apparaat aan te melden en te laten registreren.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Groeten en bvd.

Heb je de taalkeuze/toetsenbord wel op Verenigde Staten(internationaal)staan?

A.J. zei:
Heb je de taalkeuze/toetsenbord wel op Verenigde Staten(internationaal)staan?

Ja.
Wanneer ik nu het @-teken intoets verschijnt er " op het scherm.

Probleem is dat ik momenteel in mijn eigen woning ben en de laptop derhalve nu niet tot mijn beschikking heb.

Klopt 't overigens dat wanneer je zo'n laptop koopt met Windows en Norton erop, er geen systeemschijven worden bijgeleverd en je bij problemen 't internet op moet?
Om Norton goed te laten functioneren moet ik me geloof ik eerst laten registreren.

Je zult het toch echt in die richting moeten zoeken, vrees ik.
Want wanneer ik mijn instelling verander naar Nederlands ipv Verenigde Staten, krijg ik ook " ipv @
Dus controleer nog maar eens goed.
Het is dat toetsenbordje rechtonder in je taakbalk.
Even op klikken en op Verenigde Staten(internationaal)zetten.

Dat klopt inderdaad.
XP staat dan op een recoverypartitie.
Heb ik ook, werkt prima.
Norton moet je inderdaad even registreren en dan heb je een prima Anti-virus.
Ik kan je sowieso ook nog Zone Alarm Free aanbevelen als Firewall ipv de standaard Firewall van Windows.

:thumb:

Alvast hartelijk dank; ik ga 't zaterdag meteen uitproberen!

Groeten.

Mocht 't probleem dan niet zijn opgelost meld ik me weer.

Is prima.
Mocht het gelukt zijn ook graag, dan kan je de vraag als opgelost zetten.

Nou, wanneer ik het toetsenbord onder in de taakbalk op VS internationaal zet blijft hetzelfde probleem zich voordoen.

DAn weet ik het ook even niet, maar ik blijf zoeken.

Well,
eindelijk heb ik de @ gevonden.
Hij zit momenteel niet op de plaats die op 't toetsenbord wordt aangegeven, maar onder de <shift>2!
Dom eigenlijk van moi; want daar zie ie op m'n eigen "conventionele" toetsenbord thuis geloof ik ook!!!
Nu kan ik deze laptop in ieder geval aanmelden, en vervolgens gebruik gaan maken van de helpdesk van Sony.

:thumb:

In ieder geval hartelijk dank voor de moeite die je hebt willen doen om me bij dit probleem te helpen.

Groeten.

Waar komt die Vaio dan vandaan?
Lijkt me geen coventioneel toetsenbord als wat in deze contreien gebruikelijk is.

Is het misschien een azerty toetsenbord in plaats van een qwerty?

Het is een qwerty, gekocht bij RAF in A'dam geloof ik en het blijkt een Engels toetsenbord te zijn.
Weet iemand of er standaard een microfoon ingebouwd zit in zo'n ding? Het betreft een VAIO VGN-BX195SP.

Ben ik toch uren op zoek geweest naar de microfoon, aangezien ie aangaf dat er wel één geconfigureerd zou zijn.

:shocked:

Wel een camera ingebouwd; geen microfoon. Is toch niet logisch eigenlijk?

Tja, vaak wil een manual o.i.d. toch wel helpen.
Maar het internet en dan Google met name brengt ook vaak uitkomst.

De bijgeleverde documentatie vind ik uiterst gebruikers-onvriendelijk en gebrekkig.
Verder is 't een mooi apparaat; alleen is de accu binnen twee uur al weer leeg; dat valt me ietwat tegen.

Da's wel heel snel.
Ook wanneer je het scherm op een wat lager niveau zet?
Want dat is de grote boosdoener.
Ook niet teveel applicaties tegelijk draaien.
Op mijn Tosh kan ik net aan 1 DVD kijken op volle sterkte, maar met alleen office draai ik 3,5 uur met gemak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan