Op textfield zoeken OnChange

Status
Niet open voor verdere reacties.

terroraapje

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Berichten
87
HoiHoi allemaal,

Ik zelf ben geen held in javascript maar gebruik het af en toe.
Nu ben ik op zoek naar een leuk stukje code. Ik volgens mij niet moeilijk maar tog ga ik het vragen.
Ik heb google af gezocht maar tot nu toe zonder succes.

Ik wil dat wanneer ik iets in een textfield in vul dat het meteen begint met zoeken. Dus een beetje hoe google werkt.
Het gaat om een form met 2 velden die elke voor een filter staat in mijn query.

Mochten jullie de code ergens hebben of toch ergens link hebben naar een site met tutorial of iets dergelijks zou het helemaal geweldig zijn!!
Alvast bedankt!

Form:
HTML:
<form name="formzoekzoek">
<input type="text" name="textzoekzoek" size="8" maxlength="8" style="background-color:#FFFF99; font-size:10px;" />
<input type="text" name="textzoeknaam" size="38" style="background-color:#FFFF99; font-size:10px;" />
<input type="submit" name="submitzoekzoek" value="Zoeken" />
</form>
 
mmm dat is niet echt wat ik zoek.
Het moet niet de zoekopdracht af maken. Maar dat ie al gaat zoeken als er iets wordt ingetypt!

Dus dat allemogelijke zoekresultaten te voorschijn komen.
 
Tsja. Dan zal je een custom oplossing zelf moeten maken of iemand moeten inhuren om het voor je te maken.

Overgens is het niet zo heel veel werk: het enige wat je hoeft te doen is een server-side (neem ik aan) bestand te hebben dat met een bepaalde query zoekt. Dan met elke onchange() een XMLHttpRequest doen naar dat bestand en de uitkomst in een container donderen.



:thumb:
 
dat is precies wat ik zoek
maar de kennis ontbreekt mij in dat stukje code dus een tut of handleiding.
de query en alles heb ik al.
alleen het automatische stukje mis ik...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan