Op twee criteria's zoeken in een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Uit een tabel wil ik d.m.v. een query alle personen filtreren met de datum 10-01-13 en 30-01-13. Met Between [Begindatum] And [Einddatum] krijg ik alle datums die tussen begin en eind liggen en dat is niet de bedoeling.

Gebruik dan ([MijnDatum] = #10-01-2013#) AND ([MijnDatum] = #30-01-2013#)

Misschien was ik niet volledig, maar er staan meerdere datums in de tabel. Dat zou betekenen wanneer ik op twee andere datums wil filtreren ik steeds de query moet aanpassen. Lijkt me dat het ook anders kan.

Één datum kan nooit twee waarden tegelijk hebben, dus met AND gaat het nooit lukken. Met OR wel.

Inderdaad, de oplossing is dan [Begindatum] OR [Einddatum], between hoort er niet voor te staan. Dit kan dan ook gelden voor bv. plaatsnamen lijkt mij. Maar wat doe je dan als je bv. een derde plaatsnaam of datum erbij wil hebben?

Ofwel in je query elk criterium met de hand toevoegen, ofwel via een formulier een keuzelijst aanbieden waarop je de opties selecteert. De keuzelijst moet dan wel op <Meervoudige selectie> staan. Bij een datumselectie werkt dat ook prima. Je moet dan de gekozen selectie uit de keuzelijst (werkt niet met een keuzelijst met invoervak) samenvoegen in een filterstring, die je dan loslaat op de query.

Bedankt voor je toevoeging, I.v.m. de beschikbare tijd staat dit voor mij even onhold.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan