op usb geen folder aan te maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik gebruik een usbstick om met Cobian backup zeer frequent een backup te maken van bestanden waarmee ik aan het werk ben (elke 15 minuten).
dat gaat goed totdat op zeker moment de boodschap komt dat hij een doelfolder niet kan aanmaken. en dan kan het backupprogramma niet verder.
de usb is nog niet halfvol. maar er wil niks meer bij.
waar kan dat aan liggen?
wie helpt? (of is dit vraag voor andere rubriek?)

ik heb nog even gekeken: als ik er folders afhaal, werkt ie wel weer goed. er staan geen verborgen bestanden op usb.

Laatst bewerkt:
Memory-stick zal wel FAT32 (of FAT16) zijn geformatteerd. Hier zijn beperkingen van toepassing, vooral m.b.t. het aantal bestanden/mappen in de hoofdmap van de stick.

Ergens op Wikipedia heb ik dat (ooit) zien staan welke limieten, maar voorlopig zou ik het zo doen dat je:
a. óf de memory-stick converteert naar NTFS
b. óf de backup(mappen) in een gemaakte submap van de hoofdmap van de memorystick neerzet (bijv. alles in een submap Data van de memory-stick opslaan).

Succes,

Tijs.

zo leer ik nog een wat! dank voor de informatie. ik denk dat ik de tweede methode maar ga gebruiken. want ik weet niet hoe te converteren naar ntfs! is dat makkelijk?

Stel dat de memory-stick schijfletter X: heeft:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> convert X: /fs:ntfs

Succes,

Tijs.

dank je! en als ik dat doe kan ik m gewoon blijven gebruiken, gaat er niks mis ergens? als dat zo is, waarom dan niet alles in ntfs mode?

Je kunt 'm gewoon blijven gebruiken. Reden waarom dergelijke memory-sticks niet standaard in NTFS worden geformatteerd is het gebruik op oudere Windows versies die geen NTFS aankunnen en andere besturingssystemen dan Windows (denk aan Mac OSX etc. Vaak kunnen die tegenwoordig ook met NTFS overweg.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan