• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

op vaste tijdstippen de waarde van een cel vastleggen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bada
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bada

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo allemaal, wie kan mij helpen?

ik heb een bestand waarin in cel a1 de tijd loopt en in cel b1 een constant veranderende waarde (getal, 2 decimalen). nu wil ik in kolom c elk halfuur de waarde van b1 vastleggen, dus bijvoorbeeld c1 waarde op 9 uur, c2 waarde op 9.30 uur enz. en geldt voor 1 dag.

wie weet de oplossing?

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Bada, ik neem aan dat je die 'tijd' hebt geregeld via een OnTime procedure in VBA? En wordt dan iedere minuut de tijd ververst? Zo ja, dan is het toch ook niet zo moeilijk om in die code aan te geven dat je op :00 en :30 ff de waarde gecopieerd wilt hebben?

Groet, Leo

Ginger, ik heb helemaal niets geregeld met een ontime procedure. De gegevens die ik vast wil leggen komen van een ander bestand die real time gegevens plaatst in een excell document.

Groet, bada

Maar hoe 'loopt' die klok dan in cel A1 als je geen VBA procedure in dat workbook hebt???

Groet, Leo

die gegevens komen via internet binnen en die plaats ik dan in excell

groet bada

Zie bijlage. Wellicht is dat wat je bedoeld.
Je moet de waarde in A1 en B1 aanpassen en dan op de knop drukken.

Succes

Wim

Bijlagen

nee dit is niet wat ik bedoel. het gaat mij erom dat ik over een periode van 10 uur elk half uur de waarde van b1 vastleg/safe naar kolom c. dus op 8 uur waarde b1 naar c1, 8:30 uur waarde b1 naar c2 enz. met kolom c wil ik dan later een grafiek per maand maken.

groet bada

Zoek eens op beursprogramma, aandelen etc. in dit forum.
Als de koppeling gelegd is met een querytable, kan jouw opdracht uitgevoerd worden in de gebreurtenis worksheet_change.
Daar test je het tijdsverschil nu met het tijdstip in a1. Als dat een half uur is kopieer je in de eerste lege cel van kolom c de waarde van b1.
Ook moet de waarde van a1 aangepast worden met de waarde van nu.

Zoek eens op beursprogramma, aandelen etc. in dit forum.
Als de koppeling gelegd is met een querytable, kan jouw opdracht uitgevoerd worden in de gebreurtenis worksheet_change.
Daar test je het tijdsverschil nu met het tijdstip in a1. Als dat een half uur is kopieer je in de eerste lege cel van kolom c de waarde van b1.
Ook moet de waarde van a1 aangepast worden met de waarde van nu.

Maar dan moet er wel een event plaatsvinden die de worksheet_change activeerd.
Hoe dat gebeurt snap ik niet uit de vraagstelling.
Het lijk er op dat er een constante routine moet lopen die op het moment x (ieder half uur) de waarde gaat vastleggen.
Hoe dat gebeurt zou ik wel willen weten om e.e.a. te kunnen oplossen (of niet).

Wim

de waarde die ik elk half uur wil vastleggen is realtime komt uit een ander programma. die stroom heb ik gewoon in excell gekopieerd. daar wordt de waarde gewoon realtime doorgegeven. nu wil ik elk half uur de waarde vastleggen in een kolom. ik heb gezocht op beurs en aandelen maar zie steeds meer programmeertaal. dat is abacadabra voor mij en ik zou ook niet weten hoe je zulke taal in excell moet zetten.

groet bada

Een webquery kan worden ingesteld met een verversingsfrekwentie.
Iedere verversing activeert de gebeurtenis change van het werkblad, waarin de koppeling staat.
Als je wars bent van VBA-code zijn we snel klaar: zonder gaat het niet lukken.

Een webquery kan worden ingesteld met een verversingsfrekwentie.
Iedere verversing activeert de gebeurtenis change van het werkblad, waarin de koppeling staat.
Als je wars bent van VBA-code zijn we snel klaar: zonder gaat het niet lukken.

Helaas moet ik me aansluiten bij de laatste zin van snb.

Wim

ik wil wel maar heb iemand nodig die vertelt hoe. waar vul ik die programmeerregels in.

groet bada

de waarde die ik elk half uur wil vastleggen is realtime komt uit een ander programma. die stroom heb ik gewoon in excell gekopieerd. daar wordt de waarde gewoon realtime doorgegeven. nu wil ik elk half uur de waarde vastleggen in een kolom. ik heb gezocht op beurs en aandelen maar zie steeds meer programmeertaal. dat is abacadabra voor mij en ik zou ook niet weten hoe je zulke taal in excell moet zetten.

groet bada

Oké, even terug naar start. Ik ga je een aantal vragen geven. Reageeer daar even op via aparte QUOTE's,
1. Realtime betekent bij mij dat je zelf niets hoeft te doen maar dat het op de een of andere manier automatisch in je Excel terecht komt.
Zo ja, hoe heb je dat voorelkaar gekregen?
2. Wat bedoel je met 'die stroom heb ik gewoon in excell gekopieerd'.
3. Zit er in jouw Excel al een beetje VBA code of helemaal niets.
4. Kan je een bestand als bijlage toevoegen?

Ik zie het wel komen

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan