Een vraagje m.b.t het maken van een rapport. Op basis van twee tabellen wil ik twee kolommen (allebei uit de andere tabel) met elkaar vergelijken, en wanneer kolomwaardes van bepaalde regels niet met elkaar overeen komen moet deze regels op een rapport komen. De kolommen die vergeleken worden zijn niet de koppelkolommen van de gerelateerde tabellen. De uitvoer en dus de recordset die ik wil doorlopen staat in de bijlage. Zelf zat ik te denken om een 'loop' te gebruiken om de regels van deze recordset te doorlopen, en wanneer er een regel is waarvan deze twee kolommen niet aan elkaar gelijk zijn wordt deze regel weergegeven.
dim rst as recordset
dim strSql as string
dim dbs as database
set dbs = Currentdb()
strSql = "SELECT Employee.No_, Employee.[Global Dimension 2 Code], EmployeeDimensie.[Global Dimension 2 Code] " & _
"FROM Employee INNER JOIN EmployeeDimensie ON Employee.No_ = EmployeeDimensie.No_ " & _
"WHERE EmployeeDimensie.[Dimension Code] = 'KOSTENDRAGER' "
set rst = dbs.Openrecordset (strSql, dbOpendynaset)
while Employee.[Global Dimension 2 Code] <> EmployeeDimension.[Global Dimension 2 Code]
then.....
bij de puntjes kom ik niet meer verder (als deze code uberhaupt al klopt), dus wanneer deze twee kolommen niet overeenkomen bij een bepaalde record dat deze dan op het rapport verschijnt.
dim rst as recordset
dim strSql as string
dim dbs as database
set dbs = Currentdb()
strSql = "SELECT Employee.No_, Employee.[Global Dimension 2 Code], EmployeeDimensie.[Global Dimension 2 Code] " & _
"FROM Employee INNER JOIN EmployeeDimensie ON Employee.No_ = EmployeeDimensie.No_ " & _
"WHERE EmployeeDimensie.[Dimension Code] = 'KOSTENDRAGER' "
set rst = dbs.Openrecordset (strSql, dbOpendynaset)
while Employee.[Global Dimension 2 Code] <> EmployeeDimension.[Global Dimension 2 Code]
then.....
bij de puntjes kom ik niet meer verder (als deze code uberhaupt al klopt), dus wanneer deze twee kolommen niet overeenkomen bij een bepaalde record dat deze dan op het rapport verschijnt.
Bijlagen
Laatst bewerkt: