op waarde testen via een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.segers

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2001
Ik wil via een macro een formulier A openen, hetzij gewoon, hetzij beperkt tot alleen lezen, en dit afhankelijk van de waarde van een veld op een formulier B. Ik krijg echter bericht dat het formulier B niet geopend is en dus de macro niet kan uitgevoerd worden. Alleen als ik de macro effectief start vanop formulier B of een ander formulier C waar dat veld ook op staat, werkt de macro.
Hoe doe ik dat dan ?

staat er in de makro misschien een commando om formulier b te sluiten, voordat formulier A geopend wordt?

JJ

Nee, zo ziet het eruit :

[Forms]![wachtwoorden]![wachtwoord]=567 formulier normaal openen
[Forms]![wachtwoorden]![wachtwoord]=Not 567 formulier openen alleen lezen

aanvulling

als ik via de macro in de eerste regel het formulier wachtwoorden open, en het wachtwoord staat op 567, wordt bij uitvoeren van de macro het nodige formulier correct geopend, maar als het wachtwoord niet op 567 staat, blijft de cursor op het geopende wachtwoordenformulier staan ...

Heb je een voorbeeld, zodat ik het geheel beter kan bekijken.

JJ

hierbij een voorbeeld; de databank doet heel raar ...
aanmelden met 567, deze waarde staat dan op het formulier wachtwoorden, maar als je dan vanop het formulier 'opstartformulier' met F11 gaat kijken in de onderliggende tabel staat het daar nog steeds op 1 (alhoewel ik 'bij muis verplaatsen' ingesteld heb op de macro wachtwoord bewaren); na 2 of 3 x openen en sluiten wordt het dan ineens wel op 1 gezet ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan