op wat letten bij laptop?

• Onderwerp starter Onderwerp starter anac
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

anac

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
hallo

ik ben van plan om een laptop te kopen.Op wat moet ik letten? Ik speel geen games (heel af en toe Championship Manager), moet hem ook niet gebruiken voor het werk.Ik surf wel veel en wil dat dit snel gaat.Ik wil ook voetbal kijken (p2p),met een goede beeldkwaliteit.
Natuurlijk wil ik de prijs zoveel mogelijk drukken.
Kan er iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Allereerst bezuinig niet op de processor. Mijn eerste notebook was een Asus met een Intel Celeron CPU. Na een tijdje begin je je heel te ergeren aan het wachten. Let ook op de hardeschijf die er in zit, mijn eerste had een 4200 RPM schijf. Ook dat werkt traag.

Voor snel internetten heb je uiteraard een snelle verbinding nodig, draadloos is bij mij in ieder geval snel genoeg (Chello Extreme).
Wat tv kijken betreft: een geïntegreerde chip zal wel voldoen, maar spelletjes kun je dan meestal toch wel vergeten. CM is grafisch niet hoogstaand (zover ik weet), maar als een een Geforce of een Radeon kan krijgen zeker doen.
Werkgeheugen maakt ook een enorm verschil mijn oude begon met 512MB, de stap naar 1024MB merkte ik aanzienlijk. En mijn nieuwe notebook met 2GB is helemaal top.

Dus in het kort:

- Geen budget processor (Sempron, Celeron), maar neem een Core 2 Duo (zijn er al vanaf 800/850 Euro)

- Hardeschijf met 5400 RPM

- minimaal 1 GB werkheugen

Als je nog meer vragen heb, vuur ze gerust.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan