Op welke plek is een casefan het efficientst?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dho
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dho

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Ik heb gisteren de oude pc van mijn vriendin weer in elkaar gezet, en met de onderdelen die er nu in zitten word haar CPU een beetje toasty (45 idle, en 59-61 als ik een zware game draai als NWN2 of Oblivion).

Nu is de enige koeloplossing die ze geinstalleerd heeft een standaard Intel CPU cooler, die ga ik vervangen met dit geval die zo ver ik weet best goede resulataten levert, samen met Arctic silver 5 koelpasta.

Maar ik wil er voor de zekerheid ook een casefan bij, waar zou deze over het algemeen het beste resultaat leveren? Aan de zijkant (links, de kamer in) of aan de achterkant (tegen de muur aan)?

Je temperaturen zijn niet alarmerend hoor.

De flow van je 2e fan hoeft niet noodzakelijk naar buiten gericht te zijn.
Dat ligt er ook aan hoe je power supply fan werkt, meestal blaast deze de warme lucht naar buiten, en als je een 2e case fan gaat monteren die ook naar buiten blaast dan werken die elkaar tegen waardoor je netto resultaat juist slechter kan worden.
Als je een 2e fan bv onder de drive bay plaatst en daarmee koele lucht laat aanzuigen dan verdrijf je hiermee de warme lucht op natuurlijke wijze naar boven en via de blower van de power supply uit je kast. Om de beste combinatie te vinden probeer je gewoon verschillende opties uit en let je daarbij op de CPU temperatuur. 't Is geen rocket science hoor...

Het beste en meest eenvoudige is:

Aan de voorkant van de PC, zo laag mogelijk, een fan die lucht de pc IN blaast
Aan de achterkant van de PC, zo hoog mogelijk, een fan die lucht UIT de pc zuigt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan