Op welke poort moet ik mijn nieuwe HP Officejet aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

esteban

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2005
Hey,

vandaag een nieuwe printer gekocht, want de oude is kapot en veel facturen moeten dringend buiten.

De HP Officejet Pro 7680 All-In-One die ik heb gekocht heb ik geïnstalleerd middels de drivers op de installatiecd, en toen die niet bleken te werken via de drivers van de HP website. Alles zou dus moeten geïnstalleerd zijn zoals het hoort nu.

Computer enkele keren terug opgestart, maar de computer herkent de printer niet (die nochtans correct is aangesloten met de USB-kabel).

Wat doe ik fout?

Was de oude printer ook een HP, verwijder voor alle zekerheid dan eerst die drivers.

Dan met een schone lei beginnen, eerst nieuwe software/drivers installeren, DAARNA pas de nieuwe printer op de usb poort aansluiten

staat in configuratiescherm onder drivers

oude printer was een brother, de drivers zijn verwijderd..

Dus de PC herkend de printer wel.

Selecteer je wel de juiste printer in het programma waar jij mee werkt.
Wieweet staat die oude brother nog geselecteerd.

ja, die selecteer ik juist

probleem ligt hem eerder bij de poorten denk ik

LPT, COM, USB... heb ze allemaal geprobeerd

bij afdrukken krijg ik steeds de melding "Fout - bezig met afdrukken"

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik vermoed dat je de installatieprocedure niet hebt gevolgd.

Bij het merendeel van de HP (all in one) printers, begin je met het installeren van de software vanaf de cd, voordat je de printer aansluit/aanzet.

Tijdens de installatie van de software wordt op een gegeven moment gevraagd de printer aan te sluiten en/of aan te zetten, waarna vervolgens automatisch de hardware wordt gedetecteerd.

Werk je andersom, dan bestaat de kans dat je hardwaredetectie niet goed is verlopen.
Andere optie is, dat er idd sprake is van een defecte usb-poort, maar dat is snel achterhaald als je een andere (bv in front) probeert.

alles opnieuw installeren heeft inderdaad geholpen.

opgelost, bedankt!

esteban

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan