Op welke schijf windows installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lathieza

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2014
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen en heb de volgende schijf op het oog : Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Ik heb zelf nog de volgende schijven : Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS, 320GB
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB

Om financiele redenen ga ik nog niet voor een SSD schijf, ik weet dat dit veel sneller is.

Mijn vraag is, op welke schijf ik windows moet installeren voor de beste perfermance? De nieuwe 1TB schijf heeft 64mb cache ipv 16 op de andere en ondersteund sata 600 en de andere schijven zijn sata 300.

Alvast bedankt

Mijn vraag is, op welke schijf ik windows moet installeren voor de beste perfermance? De nieuwe 1TB schijf heeft 64mb cache ipv 16 op de andere en ondersteund sata 600 en de andere schijven zijn sata 300.
Je beantwoord daar je eigen vraag :P

Ik zou die 1TB schijf pakken, is toch iets sneller.
De andere schijven kun je dan gebruiken voor documenten en/of films, games etc die je niet veel gebruikt.
Veelgebruikte programma's/bestanden zou ik dan op de 1TB schijf zetten.

Okay, maar het is dus niet handig om die TB schijf te partitioneren voor performance loss? Of valt dat bij de nieuwe schijven eigenlijk wel mee?

Iig bedankt voor je reactie :)

Waar heb je het over?
Er moeten sowieso een partitie of partities op en wat heeft dat met performance te maken?

Waar heb je het over?
Er moeten sowieso een partitie of partities op en wat heeft dat met performance te maken?

Sorry ik verwoorde het inderdaad een beetje onduidelijk.

Stel ik maak 3 partities op die 1TB schijf waarvoor de eerste partitie uiteraard voor windows is, tweede opslag en de derde downloads en dergelijke. Heb ik dan een groot performance verlies doordat dit allemaal op dezelfde schijf is of kan ik dit beter verdelen over mijn andere schijven en de 1TB schijf dus 1 partitie laten.

De eerste schijf is het snelst en kun je naast het OS een 2e partitie voor data gebruiken, downloads gaan ondertussen verder en maakt niet uit waar die op komen, overigens merk je maar weinig van snelheidsverschillen.

Sorry ik verwoorde het inderdaad een beetje onduidelijk.

Stel ik maak 3 partities op die 1TB schijf waarvoor de eerste partitie uiteraard voor windows is, tweede opslag en de derde downloads en dergelijke. Heb ik dan een groot performance verlies doordat dit allemaal op dezelfde schijf is of kan ik dit beter verdelen over mijn andere schijven en de 1TB schijf dus 1 partitie laten.

Ik zou zeker aan raden om een kleinere windows partitie te maken en een grotere data.
Als u dan het pech heeft dat er iets met uw windows gebeurd (al weten we allemaal dat windows nooit crashed natuurlijk :rolleyes:) dan verliest u niet al uw bestanden bij een herinstallatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan