Op zijn minst 3MB virtueel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trotiel

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
383
Ik heb een educatief spel van Disney "Winnie de Poeh" voor de peuter geinstalleerd dit ging zonder probleem.
Na het opstarten van het spel kreeg ik de volgende melding. (zie fig.)

Spel is origineel.

Klik je op ok dan is alles weg en krijg je geen andere melding.

Ik draai met Windows XP
Ik heb een Dell Pentium 4 / 3066 Mhz
Geheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
Video 128 DDR ATI Radeon 9800 Sec (128MB)
HD 80 GB.

Volgens Aida32.

Fysiek geheugen
Totaal 1023 MB
Gebruikt 395 MB
Vrij 627 MB
Percentage 39 %

Wisselbestandgrootte
Totaal 2462 MB
Gebruikt 298 MB
Vrij 2164 MB
Percentage 12 %

Virtueel Geheugen
Totaal 3485 MB
Gebruikt 693 MB
Vrij 2791 MB
Percentage 20 %

Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is van deze melding.
 

Bijlagen

  • 3mb.jpg
    3mb.jpg
    7,8 KB · Weergaven: 44
Aan geheugen geen gebrek zo te zien.

Als ik heeeeel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik er geen flauw idee van heb waarom de game toch zeurt over die 3 MB.

Hoe oud is het spel ? Ik bedoel daarmee eigenlijk te vragen of het misschien mogelijk is dat de game voor Windows 9.x geschreven is en dat het weliswaar onder XP draait, maar eigenlijk door 9.x gedraaid moet worden.

Schakel de compatibiliteitsmodus eens in als het spel idd. voor 9.x geschreven is. Hoe doet 'ie het nu ?
 
Het spel ruikt nog nieuw vrijdag gekocht.
Op de verpakking staat. Microsoft Windows 95/98/Me/XP
* Pentium 90 MHz of sneller
* 16 MB ram
* 30 MB vrije ruimte HD
* PCI video 256 kl.
* CD-ROM minimaal 4x
* 16 bits met direct X
 
hm,

uit diverse systeemvereisten zou je heel voorzichtig kunnen concluderen dat het idd. een redelijk "oude" game is (ook al is 'ie splinternieuw !!!) want een game fabrikant die anno 2003 het nog heeft over een Pentium 90 en een PCI video, die heeft 't toch over machines van een jaar of 6 a 7 oud als minimale machines. (Maar, het kan hoor !!! Goed mogelijk dat de fabrikant zo aardig is geweest om het spel ook te kunnen laten draaien op machines uit de prehistorie, maar echt gebruikelijk is het niet)

Probeer voor de "gein" eens het compatibiliteits vinkje te zetten in de snelkoppeling en start het spel dan nog eens.....................
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even je raad opgevolgd met betrekking voor de compatibiliteitsmodus, ik heb alle opties 1 voor 1 geprobeert maar allen met het zelfde resultaat, kreeg steeds de melding over 3MB vritueel.
 
hoe heet het spel precies en wie is de fabrikant / kun je een website vinden op de doos en / of een verwijzing naar de fabrikant ?
 
Dat stond in de eerste topic, maar denk dat in je laatste antwoord het probleem wordt aangegeven, namelijk een oudspel in een nieuwe doos.

Stond er even niet bij stil maar ik heb het spel even geinstalleerd op mijn laptop (3jaar oud) en daar doet hij het zonder problemen.

Er staat me weer een ritje voor de boeg om het spel te gaan in ruilen voor een ander spel dat wel werkt op XP.

Pasja bedankt nog voor je snelle reactie en je raad.
 
Laatst bewerkt:
ja, oke, dat het Winnie enz. was dat stond er idd. en ook dat het van Disney is, maar ik zocht eigenlijk naar een website verwijzing, vandaar de vraag over de exacte naam v.d. game en / of de fabrikant. Vaak wordt op de website wel een faq sectie bijgehouden waarin dan mogelijk het antwoord te vinden is. Maar goed, als het spel verder goed werkt na het wegklikken van de waarschuwing..................... en de kids zijn er happy mee, dan hoef je 'm toch niet te ruilen ?

btw: ik heb bij Disney een game gevonden die heet :

''Winnie the Pooh 123's'' & ''Winnie the Pooh ABC's'' CD-ROM Set

is dat 'm ?
 
Op de zijkant staatDisney's Winnie de Poeh Peuter, maar ik denk dat het de engelse versie is met Winnie de Poeh 123
 
Nou Pasje heb de update gedownload en geinstalleerd daarna pc opnieuw opgestart maar zonder resultaat

Ik heb ook nog even de compatibiliteitsmodus uit geprobeert maar ook dit mocht niet helpen.

Ik heb in de beschrijving deze adressen gevonden.

Voor Nederland www.mindscape.nl
Voor Belgie www.abcsoft.be

Ik zal daar ook nog even gaan kijken.

En anders wordt het ruilen voor een ander spel.
 
Laatst bewerkt:
ok, succes !

Ik heb trouwens nog eens kritisch naar die melding gekeken en ik vermoed dat het probleem "elders" zit. De director.... enz. is volgens mij iets van Shockwave / Macromedia en kennelijk vindt dat onderdeel het niet fijn om met XP samen te werken. Je zou eens wat "speurwerk" kunnen verrichten naar een versie die hoger is dan 6.0.....................

Lees dit bijv. eens door: http://www.macromedia.com/software/director/productinfo/faq/
 
Leverancier gaf toe dat het spel niet op een pentium 4 3.06 MHz gespeeld kan worden.

Een ieder bedankt voor zijn bijdrage.
 
Dan hou ik et er bij dat het spel niet onder WinXP/2000 draait, ondanks het toch op de doos staat.

Staat er een apart stickertje op met de mededeling dat het spel ook geschikt is voor WinXP/2000?
 
Nee het stond er gedrukt en niet via een stikkertje.
Hij doet het ook op XP maar niet op XP in combinatie met een snelle computer.

Leverancier had meer klachten met dit soort spellen van disney.

De Robbie Konijn collectie die doen het weer wel op XP en op XP en de snelle computers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan