Op zoek naar bepaald systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Goeieavond,

Ik ben op zoek naar een bepaald systeem wat moet voldoen aan een aantal wensen. Ik ga er vanuit dat zoiets binnen de PHP sectie valt, zo niet dan kan het hopelijk verplaatst worden naar het juiste forumdeel.

Het gaat om een "systeem" wat het volgende moet kunnen:

- Er moeten bestanden geüpload kunnen worden welke enkel achter een beveiligd wachtwoord te bekijken/downloaden is.

- Er moeten gebruikers met eigen wachtwoorden aangemaakt kunnen worden, alleen wanneer deze gebruikers inloggen zijn de bestanden te downloaden.

- Wanneer mogelijk zou het heel fijn zijn dat er in log bestanden bijgehouden wordt wanneer gebruikers inloggen en/of wanneer ze een bestand hebben gedownload.

Hoe ga ik bovenstaande oplossen wanneer ik zelf niet al te veel verstand heb van programmeren? Zijn er bepaalde programma's/scripts die hiervoor te gebruiken/downloaden zijn, gratis of betaald. Of is dit dusdanig specifiek dat dit door iemand/een bedrijf gemaakt moet worden, en zo ja, wat zou iets dergelijks gaan kosten (inschatting)?

Mijn dank is groot!
Groet,
Justin

edit; het gaat maar om enkele bestanden per maand die geüpload worden. Het aantal gebruikers zijn er max 200 en zullen daarna niet meer gewijzigd worden (zo nu en dan een account verwijderen of toevoegen is alles).

Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je een groot systeem hier van wil maken, dat je dan beter iemand kunt inhuren. Als er veel bestanden zullen worden geupload en gedownload, moet je trouwens ook goed opletten op de bandbreedte die je hosting je bied. Als je er overheen gaat, dan kan het voor veel kosten zorgen ;)

Ik denk dat als je een groot systeem hier van wil maken, dat je dan beter iemand kunt inhuren. Als er veel bestanden zullen worden geupload en gedownload, moet je trouwens ook goed opletten op de bandbreedte die je hosting je bied. Als je er overheen gaat, dan kan het voor veel kosten zorgen ;)

Neehoor sorry daar had ik duidelijker in moeten zijn. Het gaat absoluut niet om veel bestanden, het gaat om enkele files per maand (3, 4 of 5 misschien?). De gebruikers zullen er wel veel zijn (oplopend tot max 200) maar die stellen wij zelf eenmalig in en hoeven daarna nauwelijks meer gewijzigd te worden.

Ik vermoed dat de betere Content Management Systemen dit wel kunnen doen. Er is een forum deel over CMS hier:
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/308-CMS-(Joomla-Mambo-PHPnuke-...)

Zal hier eens naar gaan kijken, bedankt :)

Als er nog suggesties zijn hoor ik ze graag :)

Beste mensen,

Helaas is het nog niet helemaal gelukt. Daarom laat ik graag één van de bovenstaande wensen vervallen, namelijk het kunnen traceren/loggen van bestanden die gedownload zijn.

Mijn wensen zijn nu een systeem waarin gebruikersaccounts aangemaakt kunnen worden en enkel gebruikers kunnen bestanden downloaden die ik beschikbaar stel.

Het mag een bestaand systeem zijn, gratis of betaald is niet zo'n issue. Misschien zijn er nu wat meer opties.

Alvast mijn dank!

Ik denk niet dat er iets bestaat dat specifiek daaraan voldoet, maar ik denk wel dat de gemiddelde PHP programmeur dat moet kunnen.

Als je in uren gaat rekenen (ik heb zelf wel eens iets gemaakt wat er erg op lijkt) en je gaat uit van 20-25 euro per uur dan kom je op zo'n 140-170 euro voor de volledige opzet denk ik. Doe je daar de logs bij, dan zullen er ong. 2 uurtjes bij komen en als je nog meer specificaties wilt zoals verschillende groepen die alleen hun eigen bestanden kunnen benaderen en voorvertoningen etc dan zal er nog wat bij komen. Dit is niet voor iedereen hetzelfde, maar ik denk dat ik een redelijke schatting maak.

Nouja, je kunt als je een beetje verstand hebt van php ook een paar scripts door elkaar gooien ;)

Nouja, je kunt als je een beetje verstand hebt van php ook een paar scripts door elkaar gooien ;)

Mee eens. Inlogsysteem is niet al te moeilijk te vinden en upload en download, daar zijn ook honderden scripts van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan