Op zoek naar degelijke cpu fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Ik heb een bijgeleverde cpu fan voor mijn i5-750, maar ik ben hier niet helemaal tevreden mee, ik vind dat hij niet goed genoeg zijn werk doet.(45C idle (3% usage), met een degelijke outtake fan er recht boven) Kent iemand een goede fan hiervoor voor een degelijke prijs (max 35 euro)?

ik zie bijv deze: http://azerty.nl/8-976-239283/xigmatek-balder-sd1283-koeler.html maar misschien is het nog goedkoper en goed te krijgen. Hij mag niet te lang zijn, want ik ben bang dat dat dan niet gaat passen in mijn midi-tower (http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=256633) en sinds er nog een fan boven zit (die kan ik trouwens misschien nog wel ergens anders zetten, mocht de fan dat al goed genoeg doen (outtake) (ik heb een rooster aan de zijkant ;))

Laatst bewerkt:
als je echt doet om je cpu te koelen.
dan raad ik een aan die gemaakt is van koper geleid warmte better. dan die aluminium zooi
+ een tubetje silver artic 3 pasta.

Artic Silver 5
Arctic Cooling MX-2
Coollaboratory Liquid Pro

Dat is mijn top, (niet op volgorde)
De beste in mijn mening is Coollaboratory Liquid Pro maar die is vrij duur (kan je 2-3x mee doen) voor 8 euro, en is zeer moeilijk aan te brengen, maar als het eenmaal zit koelt het zeer goed,

Scythe Mugen 2 Rev. B
Cooler Master Hyper 212 Plus
Cooler Master Hyper TX3

Als je budget wil hebben met toch goeie prestaties neem je 1 van deze 2 Cooler Master Hyper 212 Plus of Cooler Master Hyper TX3

Iets beter dan doe je er pasta onder ( dan haal je de standaard zooi er van af)

voor betere prestaties neem je de Sythe mugen 2 rev B met Cool lab liquid pro

Laatst bewerkt:
@virtuosa

Waarom Arctic silver 3 en niet Arctic silver 5?

Verder kan ik de Thermalright 120 ultra extreme aanbevelen, in combinatie met Arctic silver 5.

@Crash gaat hier wel om een beetje redelijk prijs (lees: 35 euro) dus helaas valt de TRUE er buiten, hoewel het nog steeds een goeie koeler is.

weet niet of je hem al hebt besteld maar bij de coolmaster site is ook een parts stor, daar kan je refurbished dingen kopen, tis maar net wat je wil

ik heb nog geen beoordelingen kunnen vinden over de Cooler Master Hyper N520... Weet ook niet zeker of het kan met mijn i5... het zegt lga1156 compatible maar bij de processor compatibiliteit zegt hij niet i5 ertussen.. wel i7 enzo... vraag mij dus dat sterk af, en weet ook niet zeker of hij beter is dan de andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan