Op zoek naar een goede geluidsset

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede vervanging van mijn huidige geluidsset voor bij m'n computer (OSX Mavericks). Ik heb nu een of ander type van qMedia, was toen in de aanbieding voor 80 euro. Hij doet het goed, maar ik mis soms wel een beetje de externe subwoofer die er niet bij zat en ik vind de satellite speakers te groot voor op m'n bureau.

Nu zoek ik dus een geluidsset voor mijn pc, het liefst een AUX/RSA aansluiting met natuurlijk goed geluid. Ik neem genoegen met 2.1 audio.
De satellite speakers moeten niet te groot zijn, ik vind bijvoorbeeld de satellites van de Bose companion 5 een mooie maat. De sub heeft niet echt veel eisen om aan te voldoen, ook al zou een instelbaar bass-level niet misstaan.
Ook is een (wired) remote gewenst.

Het totale nominale RMS zou wel naar de 100 watt moeten komen denk ik.

Zoals ik al zei vond ik de Bose companion 5 een goede kandidaat, maar ik lees veel dat deze matige geluidskwaliteit geeft.

Ik ben niet echt heel erg thuis in de pc-geluidswereld, dus ik hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven.
Eerder vandaag heb ik gezocht naar een webshop waar je zelf sets kunt samenstellen, maar deze kon ik niet vinden? Bestaan er zulke webshops/winkels?

Budget, 400euro is toch echt wel de max.

Alvast bedankt!
Ginojo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan