Op zoek naar een goede reis-laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter EOG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EOG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een goede (mini)laptop om mee te nemen op reis. Ik wil de laptop gebruiken om te kunnen internetten, tekstverwerken, foto's/filmpjes opslaan, weblog bijhouden, tekst en foto's op blog uploaden, skypen. wifi, usb-poorten, eventueel VGA, HDMI. Behoorlijke accuduur. Budget 200-250 euro.

Wat is een goede, betrouwbare en toch betaalbare laptop? Welk merk/type?

Ik hoor het graag! Alvast mijn dank voor de reacties.

Oei, dat wordt puzzelen: Intel of AMD. Ik had zo mijn twijfels over ASUS, maar blijkbaar is het toch een goede minilaptop. Bedankt voor jullie reacties.

Andere reacties/ervaringen zijn ook nog steeds welkom.

Laatst bewerkt:
Heb zelf een ouder type (eerste serie). Mee gehad op lange reizen en gebruikt als USB oplaad punt, document opslag, E-reader, zelfs een verdwaald spelletje. Dual boot met xp en "jolicloud" linux voor netbooks.

Waarom ik toen der tijd voor een EEE heb gekozen is omdat ASUS hardware gebruikte die compatible was met de meeste mainstream OS'en en applicaties en hun clamshell netbook design veruit het handigst was om te gebruiken en mee te nemen. Ook hun touchpad was tov de competitie gewoon ver vooruit. Geen idee hoe de concurrentie een paar jaar na dato is, maar ASUS is een sterk merk in dit segment.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan