Op zoek naar een goede videokaart vootr The Sims 3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www2.azerty.nl/winkelmandje/...[10180]=1&product[101159]=1&product[192535]=1

Of zonder videokaart en nieuwe voeding:
http://www2.azerty.nl/winkelmandje/...[10180]=1&product[101159]=1&product[192535]=1

http://www.tomshardware.com/reviews/amd-780g-chipset,1785-11.html
Uit deze test blijkt dat een HD3450 het verliest van een onboardvga op het bovenstaand gekozen moederbord.

Jij bent van plan om een videokaart van 50 euro te kopen en geheugen van 40 euro.
Kom je uit op 90 euro. 90 euro in zwaar verouderde techniek.
Voor 60 euro meer kan je een systeem hebben wat qua videokaart gelijk zal presteren, maar daarbuiten veel sneller is. Immers een snelle processor en meer (en sneller) geheugen.
Dat zou ik dus doen.

Later nog een losse videokaart en nieuwe voeding. Eventueel een grotere harde schijf en je kan weer een tijd vooruit.
Met die investering van 90 euro kan je het alleen maar rekken. Op een gegeven moment zal je je toch gaan ergeren aan de traagheid. Zeker als je sims bij andere mensen veel sneller ziet spelen.

Daar zit zeker wel wat in. Maar ik neem aan dat dat allemaal ingewikkeld te installeren is? En is het dan ook nog kijken of het allemaal wel kan en past om mijn pc?

Ingwikkeld, mwa voor de ene wel voor de ander niet. Beetje technisch? dan moet het wel lukken. Marsmannetje heeft namelijk een pakket van 20 euro erbij gedaan dan doen zij het moeilijksta voor je, namelijk de processor en het geheugen op het moederbord installeren, het enige wat jij moet doen is de stekkertjes loskoppelen van je moederbord, je oude moederbord eruit schroefen en de nieuwe er weer inschroeven stekkertjes er weer in en klaar is kees euhhh Cheryl:P

Daar zit zeker wel wat in. Maar ik neem aan dat dat allemaal ingewikkeld te installeren is? En is het dan ook nog kijken of het allemaal wel kan en past om mijn pc?
Passen doet het wel. Dat is geen probleem.

Je 2e vraag is natuurlijk wel terecht. Het is niet zo makkelijk als een videokaart plaatsen + geheugen bij plaatsen..

Wat moet je doen?

-Het oude moederbord losschroeven.
-Het nieuwe moederbord (processor en geheugen zit er al op -> doet azerty) op de plek van het oude houden.
-Controleren of de schroefgaten overeenkomen met de afstandbusjes in de kast.
Zo niet, dan moet je die verplaatsen, zodat het wel overeenkomt.

-Wat verder lastig is is kijken hoe de kaststekkertjes aangesloten moeten worden -> aan-knop, reset-knop, hdd-lampje...

De rest is normaal gesproken niet moeilijk.
(kabels aansluiten die ook al op het oude moederbord zaten aangesloten)

Wel moet je windows opnieuw installeren.

Ken je niet iemand die je hiermee kan helpen?

Lees ook dit eens door:
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=421512
Er staan ook filmpjes bij. Jij hoeft niet overal rekening mee te houden: het meeste zit namelijk al geinstalleerd.

Passen doet het wel. Dat is geen probleem.

Je 2e vraag is natuurlijk wel terecht. Het is niet zo makkelijk als een videokaart plaatsen + geheugen bij plaatsen..

Wat moet je doen?

-Het oude moederbord losschroeven.
-Het nieuwe moederbord (processor en geheugen zit er al op -> doet azerty) op de plek van het oude houden.
-Controleren of de schroefgaten overeenkomen met de afstandbusjes in de kast.
Zo niet, dan moet je die verplaatsen, zodat het wel overeenkomt.

-Wat verder lastig is is kijken hoe de kaststekkertjes aangesloten moeten worden -> aan-knop, reset-knop, hdd-lampje...

De rest is normaal gesproken niet moeilijk.
(kabels aansluiten die ook al op het oude moederbord zaten aangesloten)

Wel moet je windows opnieuw installeren.

Ken je niet iemand die je hiermee kan helpen?

Lees ook dit eens door:
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=421512
Er staan ook filmpjes bij. Jij hoeft niet overal rekening mee te houden: het meeste zit namelijk al geinstalleerd.

Ik ken niemand die me ermee kan helpen, maar ik denk dat het zelf wel moet lukken.
Het hele pakket wat jij samengesteld hebt kan dus in mijn pc. Maar ik moet dan als nog zelf wel een nieuwe videokaart kopen en iets met de voeding? Terwijl je volgens mij al wel voeding in het pakket had toegevoegd of zie ik dat verkeerd?

Hoi

Tuurlijk kan ik er in mee met het verhaal van Marsmannetje dat je een verouderd systeem heb en dat een totale upgrade eigenlijk wel beter is.
Maar aan gezien je in je topic start een budget aangaf van 40 euro ben ik daar niet over begonnen.
Nu is er wel een hoger budget????Graag een volgende keer vermelden dan kan ik ook van iets anders uitgaan!!!

Hoi

Tuurlijk kan ik er in mee met het verhaal van Marsmannetje dat je een verouderd systeem heb en dat een totale upgrade eigenlijk wel beter is.
Maar aan gezien je in je topic start een budget aangaf van 40 euro ben ik daar niet over begonnen.
Nu is er wel een hoger budget????Graag een volgende keer vermelden dan kan ik ook van iets anders uitgaan!!!

Nou, op dit moment is er geen hoger budget. Maar desnoods wacht ik tot ik het geld bij elkaar heb en wacht ik gewoon 1-2 maanden. Ik zelf had nooit over die optie nagedacht. Maar mijn excuses. :)

Verders geen probleem hoor.:)
Aan de ene kant had ik kunnen vragen natuurlijk.Aan andere kant leek het me dat je zelf al redelijk over nagedacht had en er idd een budget van om en nabij de 40 euro was.
En het is niet aan mij om een budget te bepalen etc etc etc.Vandaar dat ik daarvan uitgegaan was.....

Verders ben ik sowieso niet het type dat gauw roept dat het allemaal achterhaald is e.d.
Veel lieden zijn bijv blij met een oud systeempje en een kleine upgrade.Waarom??Omdat ze wel eens kind van een bijstandsmoeder kunnen zijn( zomaar een voorbeeld he!!)

Ja, ik begrijp wat je bedoeld!

Ik overweeg nog steeds om misschien gewoon een nieuw geheugen te kopen en een videokaart. Dan kan ik in ieder geval The Sims 3 spelen. :o

Ik vind het gewoon idioot om 40 euro voor geheugen te betalen, dat je over een tijdje bij wijze van weg gaat gooien...

Koop dan geheugen 2e hands:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/161887/2-x-pc3200-512-mb.html

20 euro (wel even navragen of het 2x512 betreft -> je kan er ook uithalen dat hij 2x256 bedoelt)

Ik ken niemand die me ermee kan helpen, maar ik denk dat het zelf wel moet lukken.
Het hele pakket wat jij samengesteld hebt kan dus in mijn pc. Maar ik moet dan als nog zelf wel een nieuwe videokaart kopen en iets met de voeding? Terwijl je volgens mij al wel voeding in het pakket had toegevoegd of zie ik dat verkeerd?
De onboard videokaart, welke dus op het moederbord zit, is net zo goed als de losse videokaart die je voor je oude computer zou kopen.
Doordat de processor veel beter is dan in je huidige systeem, zal Sims 3 beter gaan draaien.
Met een losse videokaart vanaf zeg maar 40 euro zou het systeem nog sneller worden. Dat moet je antuurlijk zelf beslissen.

Een voeding is ook niet nodig. Je oude voeding zal heus wel voldoen. Immers is de nieuwe processor zuiniger dan je oude.
Koop je een losse videokaart, dan heb je misschien wel een nieuwe voeding nodig. Dat ligt aan je voeding en aan de videokaart die je dan wil kopen.

Dus met
zou je genoeg hebben.

Ik heb een Ati Radeon 4870, 512 mb, pci-e. En de Sims draait erop als een trein, ik kan hem zonder moeite met alle grafische instellingen op de hoogste stand spelen, ook als er heel veel sims in het spel bij elkaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan