Op zoek naar een laptop, maar zoveel keus ! Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessewilpizza

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2013
Hee iedereen, ik ben op zoek naar een laptop van ongeveer maximaal €550.
Het moet een redelijke krachtige laptop zijn die FL Studio aankan, wat DJ Software en misschien een first person shooter?
Er is zoveel aanbod en ik wil geen spijt krijgen van een aankoop. Heeft misschien iemands tips, aanraders of dingen waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank !:D

Met een budget van max. €550,- ga je het niet redden. Helaas krijg je dan voor dat geld zo'n Intel HD 4000 kaart. En daar heb jij geen genoeg aan. Ik adviseer je iets meer geld uit te geven zodat je zeker geen spijt krijgt van je aankoop. Ik adviseer deze: klikkerdeklik! Met die krachtige Intel Core i5 en zo'n nieuwe 700-serie NVIDIA GPU kun je goed vooruit de komende paar jaar.

Mocht je zelf nog suggesties hebben. Ik adviseer de volgende merken: ASUS, Toshiba, MSI en MEDION (MEDION is een goedkoop 'jasje' voor MSI).

Toshiba is niks mis mee. Maar het ziet er wel erg plastic/fantastic uit, degene die je aanraad. Persoonlijk zal ik daar van af blijven en iets meer spenderen.
http://tweakers.net/pricewatch/326975/asus-n56vj-s4149h.html

Een laptop van Asus een N-serie model (staat voor multimedia)
- Aluminium behuizing. Mede door de behuizing zou de laptop ook koeler blijven, omdat de warmte beter begeleid word.
- Krachtige I5 processor. (2.6-3.2Ghz)
- Full HD scherm 1920x1080 met blacklight (15 Inch)
- 4GB-1600Mhz geheugen, die je max kan uitbreiden naar 16GB.
- 500GB HD
- Cardreader
- 4x USB 3.0
- GT635M
- HD webcam
- Goed geluid voor een laptop.

Overview laptop: https://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N56VJ/

Laatst bewerkt:
@bassie9,
ziet er goed uit ! hoewel het toch wel erg veel geld is met mijn baantje bij de albert heijn.. Weet je toevallig ook iets over hoe lang die het volhoud? Bij mij in het gezin zijn bij diverse laptops de accu kapot gegaan of de laptops zijn zeer sloom geworden.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Sander17111988

klinkt heel erg goed ! hoewel het dan nog wel even sparen is. Wat houd de blacklight precies in bij de schermresolutie?

Gorgeous HD wide viewing angles
Advanced display technology creates striking 150゚viewing angles, so full HD* looks better from any direction. Clearer, brighter, more detailed, and far more vivid images bring your computing to life in HD.

Het zit hem in de kijkhoek. Kan je waarschijnlijk niks bij voorstellen. Maar het komt erop neer dat het beeld meer gefocust is centraal van het scherm. Zodat het wat scherper en vloeiender over komt.
(Uiteindelijk voelt het ook minder vermoeid aan voor het oog)

Ja dat is het probleem meestal bij goedkope laptops, er word erg veel bespaard op de batterij. Meestal is het inklik systeem bij laptops Aan de onderkant *batterij*) waar de behuizing van plastic is ook van mindere kwaliteit/Kunstof ect.
Daarom gaat mijn voorkeur uit naar aluminium behuizing bij laptops. Naast het feit dat ze beter warmte kunnen geleiden (Word dus minder snel warm)

Als je toch een aanschaf doet die voor een langere tijd mee moet gaan. Kan je net zo goed dat beetje extra spenderen. Dat je zeker weet dat het top kwalititeit is en nog wel even mee gaat met de tijd, ja toch? ;)

Edit: Zou helemaal ideaal zijn, als je een laptop met een Mat scherm neemt. Dan reflecteert de laptop ook niet in de zon en kan je lekker in de tuin ermee aan de slag bijv.

Laatst bewerkt:
Je zegt I5-Processor, maar op de overview staat i7? :O

Ja ze zijn er in verschillende types van dat model. Het type van tweakers heeft een I5 processor ;)
Als je een I7 wilt in dat model, ga je al gauw richting de 1000 euro of meer.

Laatst bewerkt:
ik zie dat er 3 modellen zijn, de N56VJ, N56VZ en de N56VM, weet je misschien wat het verschil is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan