Op zoek naar een leuke videokaart.. help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheCrow

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Goedemiddag, :thumb:

Ik probeerde gisteravond Quake 4 te spelen en dat liep totaal niet( viel dit even tegen) :o

Dus heb ik besloten om een nieuwe videokaart te kopen, ik had op een online site de volgende kaart gevonden: de 'GeForce 7600 GS 512 Mb AGP' voor een prijs van zo'n 130 euro.
Dit lijkt mij een onwijs mooie kaart, maar ik heb gelezen dat het geheugen van een kaart lang niet alles zegt, en dat het vooral uitmaakt wat voor DDR je hebt en de kloksnelheid.

Mijn systeemspecs:

Voeding Huntkey: 400WATT
AMD Athlon 2 Ghz
768 DDR geheugen
Ati Readon 9200 128MB AGP.
160 GB HDD
-
Win Xp Sp2, Direct X 9.0c
-

Ik hoop dat ik deze pc nog niet hoef af te schrijven om te kunnen gamen,:confused: Misschien dat een leuke videokaart wonderen verricht:rolleyes:
Kijk ik hoef echt niet de aller hoogste instellingen te draaien in de game, zolang het er maar redelijk uitziet en goed draait.

Misschien dat iemand mij wat tips en/of suggesties kan geven.
Ik wil niet echt gek veel voor een videokaart uitgeven een beetje rond de 150 euro, is dit uberhaut mogelijk voor deze prijs??

Erg bedankt voor het lezen,:thumb:

Groeten,

Boy

Ik ga jou mogelijk een verrassend advies geven:

de specs van de pc bekijkend en er vanuitgaand dat 'ie geen mankementen heeft.........
verkoop de machine via de marktplaats (of zo) en vraag er 250 euro voor. Je krijgt er uiteindelijk zo'n 175 tot 200 euro voor,

Ga nu eens kijken bij enkele grotere pc boeren zoals bijvoorbeeld Paradigit of Dell en je zal zien dat je voor (relatief) weinig meer (175+het budget wat je al hebt voor de nieuwe videokaart), een systeem koopt dat in ieder geval de eerste 2 jaar weer volledig mee kan.

Wordt een euro of 350 a 450 erbij leggen te gek? Dan gewoon die kaart kopen, want:

processor: vooralsnog OK voor games,
intern geheugen OK voor games,
harde schijf OK voor dagelijks gebruik en opslag van normale toepassingsbestanden.

Succes met je beslissing!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je advies, maar 450 euro erbij leggen vind ik zonde want de pc werkt perfect, en heb geen zin om m'n schijf te backuppe :P

Maar wat vind jij van die videokaart die ik in de vorige post plaatste??
Weet je misschien nog een betere voor practische hetzelfde geld?:D

gr,

Ik ga jou mogelijk een verrassend advies geven:

de specs van de pc bekijkend en er vanuitgaand dat 'ie geen mankementen heeft.........
verkoop de machine via de marktplaats (of zo) en vraag er 250 euro voor. Je krijgt er uiteindelijk zo'n 175 tot 200 euro voor,

Ga nu eens kijken bij enkele grotere pc boeren zoals bijvoorbeeld Paradigit of Dell en je zal zien dat je voor (relatief) weinig meer (175+het budget wat je al hebt voor de nieuwe videokaart), een systeem koopt dat in ieder geval de eerste 2 jaar weer volledig mee kan.

Wordt een euro of 350 a 450 erbij leggen te gek? Dan gewoon die kaart kopen, want:

processor: vooralsnog OK voor games,
intern geheugen OK voor games,
harde schijf OK voor dagelijks gebruik en opslag van normale toepassingsbestanden.

Succes met je beslissing!

Hmja maar als ik de specs kijk is hij volgens mij niet echt veel sneller dan mijn oude ati readon 9200??
Ik heb niet zo gek veel verstand van videokaarten..dus ik doe graag geen miskoop.:D
Niks mis mee.

Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit.. ook 512 MB :D
Dus met deze kaart zou ik inprincipe met mijn specificaties de recente games gewoon soepel moeten kunnen spelen?? met de settings redelijk hoog?? :( of gaat dat niet door?:confused:

Bedankt voor de reactie!

Gr,

deze kun je beter nemen ;):thumb:

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JBGS5E&showTechData=true

alleen als ik jou was zou ik hem op deze site bestellen heb ik ook gedaan en is 14 euries goedkoper;)

http://www.cool-prices.nl/Producten...hire Radeon X1650 Pro 512MB DDR2 (AGP, 2x DVI)

ik heb die grafische kaart ook :D en je kan er alles mee op hoog spelen !

ik speel spellen zoals call of duty 2, doom 3, nfs most wanted, UT 2004 allemaal op de resoluties 1280 X 1024 !

echt een superkaart voor een agp8x systeem ¨!:thumb:

Ja dat is mooi maar hoe staan je instellingen wat betreft: kwaliteit dus dan bedoel ik de hoogte van textures enz.
En jou pc zal wel wat betere systeemeisen hebben dan de mijne denk ik??
Of onderschat ik mijn PC? :rolleyes:

thanks,

mzzl

ik heb die grafische kaart ook :D en je kan er alles mee op hoog spelen !

ik speel spellen zoals call of duty 2, doom 3, nfs most wanted, UT 2004 allemaal op de resoluties 1280 X 1024 !

echt een superkaart voor een agp8x systeem ¨!:thumb:

Mijn specs zijn:

pentium 4 3Ghz
1024 MB DDR
ati readon x1650 agp8x
160 GB harddisk

De kwaliteit is echt goed hoor voor zijn prijs klasse ! zoals ik al zei je kunt er de nieuwste games mee spelen op hoge resoluties !

maar wat jou systeem betreft ik weet niet ik raad je alleen wel meer DDR aan (1024) dan spelen de spelletjes soepelder.

wat je processor betreft ik heb echt geen verstand van AMD ik weet alleen veel dingen af van Pentium, dus sorry daar zouden andere mensen je mee moeten helpen.

Er hangt natuurlijk ook veel van je processor af als je spelletjes soepel en op hoge resoluties wil spelen !

Ja dat is mooi maar hoe staan je instellingen wat betreft: kwaliteit dus dan bedoel ik de hoogte van textures enz.
En jou pc zal wel wat betere systeemeisen hebben dan de mijne denk ik??
Of onderschat ik mijn PC? :rolleyes:

thanks,

mzzl

De ATI 1650 zou je een pc een superboorst geven, ik stond verteld van wat ik meemaakte , Ik was bezig met mn upgrade voor mn PC, Ik had een Sempron 2800+ 1.6 Ghz , 1 Gb Ram, met een Geforce 4200 Ti Turbo 128 Mb, ik speelde Need for speed underground 2 met Middelmadige Settings, FEAR met alles op laag , nu moest ik alleen nog de videokaart upgrade, ik nam de , Asus Geforce 6800 Xtreme 256 Bit version 128 MB, en zoiets heb ik nog nooit gezien alle Settings van FEAR en FEAR ET, Gingen op hoog en de Resolutie op 800x600 met 4 keer AA . Gem 38 FP ! !Games van toen gingen op hoog enz.

Dat ga jij nu ook meemaken denkik ;) je zal echt versteld staan :)

de ATI 1650 Goede Keus voor die Prijs ! ! !

Laatst bewerkt:
yup ik was ook versteld van die x1650 pro 512MB agp8x, hiervoor had ik een readon 9550 echt een *** ding !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan