Op zoek naar een nieuwe videokaart..

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucris

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Dag beste mensen,
Ik post hier een bericht op het videokaarten-forum, met een vraag die ook daarmee betrekking heeft. Ik ben nl. op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn pc. Nu heb ik dat al eens eerder geprobeerd, maar na een aardige kaart (een ati radeon EH3650 agp) binnen te hebben gekregen, bleek mijn computer hem gewoon niet te trekken. Op dit moment moet ik het dus weer doen met een Gf FX 5200.
Nu weet ik wel dat jullie er niet veel aan hebben als ik meteen naar suggesties ga vragen, ik neem aan dat er eerst wat info van mijn pc moet worden gegeven. Ik heb het programma everest op mijn bureaublad staan, als iemand mij kan vertellen wat ze eerst willen weten, zal ik daarna wel verder gaan met specifieker vragen te stellen over een nieuwe kaart.

lucris

Welkom op Helpmij.:)

Wat is het probleem met die ATI kaart? Mogelijk dat je voeding deze niet van voldoende stroom kan voorzien.

Daar dacht ik eerst ook aan, of eigenlijk degene die het probleem voor mij probeerde te verhelpen. Maar zelfs door een grotere voedingskast aan te sluiten, kwam er weinig (geen) verandering in. Daarbij heb ik die Ati niet meer, die is verkocht :confused:.
Een tijdje daarvoor had ik een radeon 9800 pro, die het wel goed deed. Ik zit er nu aan te denken om iets te nemen wat (iets) beter dan dat is, misschien iets als een x1800, of 1950 pro?

antw.

laat ik maar zeggen, dit las ik bij besturingssystemen: Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)

En denk je nu zelf dat iemand je met die info kan helpen?

Ik heb nodig:
- moederbord
- processor
- geheugen
en later misschien
- voeding

De voeding kan je alleen achterhalen door je kast open te schroeven, de andere kan je met bijv pc wizard achterhalen.

Kijk eens, heb het zonet even lopen opzoeken:

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 63-0202-000001-00101111-030305-SiS760GX$A0185001_BIOS DATE: 03/03/05 16:43:14 VER: 08.00.10
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type AMD Hammer
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz
Effectieve kloksnelheid 200 Mhz
HyperTransport kloksnelheid 800 Mhz

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 163 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 326 Mhz
Bandbreedte 2611 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen:
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Breedte 16 bit
Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (ODR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 1067 MB/s

CPU-Eigenschappen:
CPU Type AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3100+
CPU Aanduiding Winchester-256 S754
CPU stepping DH-D0
Instructieset x86, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2
Min / Max CPU Multiplexer 4x / 9x
L1 Code Cache 64 KB (Parity)
L1 Data-cache 64 KB (ECC)
L2 Cache 256 KB (On-Die, ECC, Full-Speed)

CPU Technische Informatie:
Verpakkingstype 754 Pin uOPGA
Verpakkingsformaat 4.00 cm x 4.00 cm
Transistoren 68.5 miljoen
Procestechnologie 11Mi, 90 nm, CMOS, Cu, SOI
Verpakkingsoppervlak 84 mm2
Core Spanning 1.550 - 1.450 V
I/O Spanning 1.2 V + 2.5 V
Maximale prestatie 67.0 W

CPU Fabrikant:
Firmanaam Advanced Micro Devices, Inc.
Productinformatie http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118,00.html

CPU Gebruik:
CPU #1 0 %

Fysiek geheugen:
Totaal 1022 MB
Gebruikt 608 MB
Vrij 414 MB
Percentage 59 %

Wisselbestandgrootte:
Totaal 2267 MB
Gebruikt 597 MB
Vrij 1670 MB
Percentage 26 %

Virtueel Geheugen:
Totaal 3290 MB
Gebruikt 1205 MB
Vrij 2084 MB
Percentage 37 %

Physical Address Extension (PAE):
Ondersteund door Besturingssysteem Ja
Ondersteund door Processor Ja
Actief Ja

Met wat geduld zal je de informatie van de voeding zo zien verschijnen.

voeding:
Model DPS-200DP-138 E REV: 00
Asus P/N: 04-185003005
47hz-63hz

Het is jammer dat het moederbord onbekend is.
Je zal verder moeten zoeken.

Probeer eens met:
start - uitvoeren
en dan 'dxdiag' typen en dan <ok>.
Misschien dat daar het moederbordtype tussen staat.

Processor is in elk geval niet best, dus je hoeft nu niet echt het niewste van het nieuwste te proberen. Kan je niet beter voor iets nieuws gaan sparen, of zit dat er echt niet in?

Wat staat er bij de voeding bij de +12V?

zolang er nog een geschikte kaart is die ik voor een lagere prijs dan de prijs van een nieuwe pc kan krijgen, ga ik voor de videokaart. Bij +12V staat 10A. Het moederbord kon ook jammer genoeg niet op die manier gevonden worden..

Laatst bewerkt:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1398620

op 2 bezig??:D
Daarbij vraag ik me af waarom je pc die 3650agp niet trok.had je problemen met je drivers??
Daar waren de hotfixagp 3000 serie drivers voor.Niet dat je daar nu wat aan hebt want je hebt de kaart niet meer.Maar ik gok dat je toch weer in de 3000 serie terrecht komt..

het lag niet echt aan de drivers, geloof ik. Bij het opstarten zelf lukte het al niet om hem op te starten, zeg maar, dus er drivers opzetten zat er ook niet in. Nee, ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een videokaart, zoals de ati radeon 9800 pro, die het dus wel trekte, maar dan gewoon iets beter..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan