op zoek naar freeware loginsysteem

• Onderwerp starter Onderwerp starter MAV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MAV

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hoi,

Ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plek stel, zo niet, laat maar weten waar ik m wel moet stellen.

Op mijn werk wil men een login-mogelijkheid creëren voor de leden. Helaas is er weer eens geen geld (non-profitorganisatie), dus iemand inhuren die dit kan is geen optie. Nu heb ik zelf kennis van HTML en CSS, maar kan ik helaas niet echt programmeren. Zelf bouwen gaat dus ook niet lukken, tenzij dit eenvoudig copy-paste-werk is. Ik ben daarom op zoek naar een freeware loginsysteem. Het gaat me niet alleen om de interface (frontend), maar ook om het systeem erachter (backend). Er moet uiteraard een database achter komen te hangen die makkelijk bij te houden is in bv. MS Acces of Excel. Ik heb ook helaas weer geen kennis van SQL.

Even op een rijtje wat het moet kunnen:
- ca. 1.500 verschillende gebruikersnamen + wachtwoord
- afgeschermde site
- site bij te houden met HTML/ CSS of CMS systeem
- database met de gebruikersnamen en wachtwoorden die ik kan aanmaken en stopzetten (i.v.m. beëindiging van lidmaatschap)

Het zou helemaal super zijn als we de persoonsgegevens vanuit een Excellijst kunnen importeren, zodat mensen die zelf kunnen aanpassen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

MAV

Graag zou ik je hiermee willen helpen. Mijn vraag aan jou:

Wil je alleen een loginsysteem, of een complete website?

Groetjes Milenko

Cheers! Alvast bedankt voor je hulp.

Ik wil alleen een loginsysteem. De site is feitelijk al aanwezig.

Oke. Heb je al een domeinnaam/testlocatie met daarachter een database? Of bestaat er nog helemaal geen database?

Er is nog helemaal geen database. Hoewel ik wel een excellijst zou kunnen produceren met de benodigde data (naam + lidnummer).

Het Ledennet (zo heet het loginsysteem) staat overigens nu nog op onze eigen server, maar kan worden verplaatst naar onze site. Domein is www.bbknet.nl (aan de crappy site wordt overigens gewerkt...)

Laatst bewerkt:
Heb je wel toegang tot de FTP van de hosting? Eventueel kan ik je dan vanavond direct even helpen via TeamViewer.

Zeker, ik beheer de site, dus toegang tot de ftp heb ik. Php is iig mogelijk.

Ben even wat huiverig om codes/ toegang te verstrekken. Wat had je in gedachten? Heb je een standaardscriptje o.i.d.?

Nee. Ik heb geen standaard script hiervoor. In principe hoef je ook geen toegang te verstrekken als ik via Teamviewer alles voor je neerzet. Zo kun je zelf de hele tijd meekijken wat er gebeurd en kun je zelf wachtwoorden e.d. opgeven, zonder dat je deze hoeft te laten zien.

Ok, klinkt goed! Ik ben nu nog op mijn werk, maar in principe met een half uur weg. Thuis heb ik uiteraard wel toegang tot de ftp, maar niet tot de test-site. Ik neem aan dat je dat wel nodig hebt?

Zelf zit ik ook nog op mijn werk ;) Ik denk dat ik rond kwart voor 6 - 6 uur thuis ben. Toegang tot de live omgeving of test omgeving maakt niet uit. Het kan op beide gerealiseerd worden. Je kunt mij toevoegen op Skype als je wilt, of eventueel toevoegen op e-mail via ewout@ephex.nl.

Tegen die tijd ben ik ook thuis. Ik heb geen skype account, maar zal je even mailen. Ik zorg dat de test-omgeving op mijn thuiscomputer staat en dat er een excellijst met benodigde data is.

Oh en btw mijn echte naam is Jonna. Dan snap je dat de mail van mij komt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan