op zoek naar goede laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lappy

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Wie wil er met mij meedenken?

Ik heb nu een fujitsu siemens amilo, maar dat was eens maar nooit meer.
De ventilator is zo enthousiast, dat de schroefjes er steeds uittrillen, en de behuizing valt sowieso uitelkaar en intern ook de nodige problemen.

Oftewel ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, die niet spontaan uit elkaar valt.

Acer heb ik ook al hele slechte dingen over gelezen op internet, maar hoe zit het met dell, hp, asus, Toshiba?

Ik neig nu een beetje naar de hp probook 4520s of de hp pavilion DV6-3185 ED

Het valt alleen een beetje tegen, wat ik aan reviews kan vinden op internet. De inhoud was wel positief, maar 2 reviews zegt niet zo veel.

Wat wil ik met mijn laptop?
tekstverwerken
internetten
you tube
fotobewerking (waarschijnlijk psp)
misschien heel soms een game
muziek luisteren
heel soms een filmpje kijken
cd-rom / brander
en het liefst heb ik ook een beeldscherm wat ook in de zon nog af te lezen is, zodat ik niet steeds de gordijnen dicht hoef te doen. Ik heb namelijk een woonkamer waar heel veel zonlicht binnenvalt.
Een stevige behuizing
hanteerbaarheid, omdat ik hem soms ergens mee naar toe moet nemen. zat zelf aan 15,6" (??) te denken
Als ik in de trein zit of zo, is het wel handig als de accu niet al te snel leeg raakt
geen must have, maar wel handig, vind ik de extra cijfertoetsen aan de zijkant (of hoe omschrijf je dat?)

Het liefst zou ik rond de 500 euro blijven, maar ik heb eigenlijk in de winkel al gezien, dat dat niet echt haalbaar is, dus heb het al bijgestuurd naar 700 euro.

O ja, ik ben vanmiddag een beetje in verwarring gebracht.

De verkoper in de ene winkel zei, dat je ivm zonlicht beter een mat scherm kun hebben en in een andere winkel zeiden ze dat het niet uit maakt of je een mat of een glanzend scherm hebt, als er maar een bepaalde technologie gebruikt wordt. (de term ben ik even kwijt. Led verlichting + ....??????? )

o ja, mijn broer had een sony gekocht. Type moet ik nog een keer navragen.
Wat is jullie ervaring met sony?
Hij heeft namelijk ook echt gelet op kunnen werken in zonlicht.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
eh je hebt al een topic geopend waarom nog een?
tis trouwens niet toegestaan...

ik volg je even niet?
Ik heb maar 1 topic geopend.
En wat is niet toegestaan?

lappy heeft inderdaad maar 1 topic, dus ik snap je comment ook niet firest0rm.

@lappy, het is een beetje lastig om nu een laptop uit te kiezen voor je. misschien kan je beter zelf even rondkijken, let dan wel op dan je minstens een i3 of i5 processor hebt met 4gb werkgeheugen. deze zijn over het algemeen vrij nieuw en zeer geschikt voor wat jij er mee wilt. als je in de zon wilt lezen is een mat scherm wel goed aan te raden omdat deze minder spiegelt, kwalitatief maakt het echter weinig uit of je een mat of glanzend scherm hebt (het verschil zit hem voornamelijk in het spiegeleffect).

ik heb zelf een sony, is een prima laptop, maar voor wat jij er mee wilt denk ik dat je te veel voor de naam betaald, ik zou als ik jouw was gewoon kijken naar een hp G serie, een g72 bijvoorbeeld. deze zijn kwalitatief vrij stevig en betaalbaar. bij sony betaal je vaak veel voor de naam/kwaliteit, terwijl dit misschien voor jou een beetje overbodig is

excuses d8 dat je een topic had geopend hiervoor
maar die blijkt van iemand anders te zijn :P

nogmaals mijn excuses :o

excuses d8 dat je een topic had geopend hiervoor
maar die blijkt van iemand anders te zijn :P

nogmaals mijn excuses :o

kan je zien door op de naam te klikken en dan alle topics die gestart zijn door gebruiker ;)

lappy heeft inderdaad maar 1 topic, dus ik snap je comment ook niet firest0rm.

@lappy, het is een beetje lastig om nu een laptop uit te kiezen voor je. misschien kan je beter zelf even rondkijken, let dan wel op dan je minstens een i3 of i5 processor hebt met 4gb werkgeheugen. deze zijn over het algemeen vrij nieuw en zeer geschikt voor wat jij er mee wilt. als je in de zon wilt lezen is een mat scherm wel goed aan te raden omdat deze minder spiegelt, kwalitatief maakt het echter weinig uit of je een mat of glanzend scherm hebt (het verschil zit hem voornamelijk in het spiegeleffect).

ik heb zelf een sony, is een prima laptop, maar voor wat jij er mee wilt denk ik dat je te veel voor de naam betaald, ik zou als ik jouw was gewoon kijken naar een hp G serie, een g72 bijvoorbeeld. deze zijn kwalitatief vrij stevig en betaalbaar. bij sony betaal je vaak veel voor de naam/kwaliteit, terwijl dit misschien voor jou een beetje overbodig is

Na, ja, kan gebeuren.
Waarschijnlijk vergiste je je, omdat ik wel in een ander topic gereageerd had;)

excuses aanvaard.

Ga vanavond even die hp g-serie op internet opzoeken.
Hoe gaan die met zonlicht om?

Zal vanavond ook eens kijken of ik er achter kan komen hoe zwaar een psp-programma of een dergelijk fotobewerkingsprogramma is.

Bedankt voor het meedenken en meer tips zijn altijd welkom.

Het is uiteindelijk een ASUS geworden.
Ik heb ook serieus naar HP gekeken, maar in een aantal winkels werd mij verteld dat HP de laatste jaren in kwaliteit gedaald is.
En deze ASUS vond ik ook wel een mooi design hebben. Ok, het was geen pre, maar is altijd mooi meegenomen :)

Het is de ASUS K53SJ-SX247V

Echt een verademing om weer met een niet spontaan uitelkaar vallende laptop te werken, die na 5 minuten van het "infuus" af alweer uitgaat.

Alleen windows 7 is nog een beetje wennen, maar dat komt vanzelf goed :)

Wat ik wel typisch vind: de verkoper zei dat het wel 3 a 4 uur kon duren voor je hem geïnstalleerd had. Ben er toch echt geen 4 uur mee bezig geweest,:eek: dus hoop niet at ik wat belangrijks vergeten ben. Zoveel ervaring met een laptop installeren heb ik niet. :confused:

dat is best wel een dure en misschien een beetje overkill?
met i7 6gb en GeForce GT520M? maar het zal je vast wel goed bevallen

Ja, to nu toe bevalt ie prima, maar het er nog geen zware dingen meegedaan. ;)
Qua prijs viel het erg mee. De prijzen die ik gezien heb op internet liggen veel hoger, dan wat ik er voor betaald heb.
Er stonden vergelijkbare laptops in de winkel met i5 en die waren even duur :)
Maar misschien heb ik gewoon mazzel gehad met de aanbieding :)
Maakt voor mij verder ook niet uit, ik ben blij met mijn laptop en mocht ik nu naast fotobewerking ook videobewerking gaan doen, dan zit ik nog steeds safe. :)
i3 processor was trouwens sowieso al afgevallen ;)
En was eigenlijk tot gisteren op jacht naar een i5, maar ja, kon deze aanbieding niet laten liggen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan