Op zoek naar juiste videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tythor Zeth

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Ik heb een maand geleden een nieuwe game PC gekocht. Mijn oude computer, een Dell Dimension 9200, geef ik daarom aan mijn broertje. De PC is net 3 jaar oud. De oorspronkelijke videokaart, een nVidia GeForce 7900GS, heeft zo'n twee maanden geleden het loodje gelegd. Ik wilde op korte termijn even een vervanger daarvoor. De GeForce 9500 GT 1GB was toen in de aanbieding bij de lokale winkel, dus toen heb ik die maar even gekocht. Nu ik mijn PC aan mijn broertje ga geven, lijkt het me wel zo fijn voor hem als ik even een betere videokaart voor hem koop zodat hij wat beter kan gamen.

Helaas zal de voeding geen echte goede videokaart toe laten, dus daarom vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen met een juiste videokaart uit te zoeken. Een budget hoef ik denk ik niet te geven, want iets in de richting van een HD 4890/HD 5770 zal er toch wel niet in zitten. Stel dat mijn voeding dat toch toelaat, lijkt het me sterk dat ik die volledig kan benutten met mijn systeem (dus of het geld wat ik er insteek het wel waard is). Ik heb geen zin om ook een nieuwe voeding aan te schaffen.

Hier zijn de specs:
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 (2.4 GHz)
Geheugen: 4x 1 GB RAM (DDR2-SDRAM PC2-5300, 333 MHz, CL5/5/5/13/18)
Moederbord: Dell 0WG855
Harde schijf: Western Digital Caviar SE16 320GB
Videokaart: nVidia GeForce 9500 GT
Voeding: Dell L375P-00 (375W)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

HD4770 te duur?

Tja daaronder heb je nog een 9600GT en HD4670, maar ja: zoveel beter dan de 9500GT zijn die ook weer niet. Of je zou de 9500GT zonder al teveel verlies moeten kunnen verkopen, dan is het nog een optie.

De HD 4770 zal qua budget geen probleem zijn :)
Ik had gister, nadat ik deze thread had aangemaakt, ook nog even gekeken en toen kwam ik ook op die kaart uit haha. Ik vraag me alleen af of mijn oude PC die wel volledig kan benutten? En weet je zeker dat de voeding van Dell deze kan trekken?

Tja, het verschil tussen een HD4730 en HD4770 is er nauwelijks.

Maar of de voeding goed genoeg is...
Kijk eens wat de 12V maximaal kan doen?

Helaas stopt mijn kennis bij dat haha, dus ik typ maar even alles over:

+5V == / 22A MAX
+5V(FP) == / 2A MAX
+12VA == / 18A MAX

-12V == / 1 A MAX
+3.3V == 17A MAX
+12VB == / 18A MAX

doe dan ook het merk/type nog even.

Want ik zie 2x een 12V-lijn. Dat is niet erg, maar het is belangrijk te weten hoe de verdeling is, of wat het maximale gecombineerde vermogen is,.

edit:
Laat maar:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070825223448AAOvkWk
350W gecombineerd is wel genoeg. Dat mag geen problemen opleveren. Zeker niet omdat het dus blijkbaar nog zwaarder belast kan worden. Maar dat zal bij jouw pc wel meevallen.

Laatst bewerkt:
Oke, weer bedankt voor je hulp :thumb:
Ik bestel het gewoon, en als hij het niet trekt dan maak ik gebruik van de 7 dagen regel bij online aankoop :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan