Op zoek naar meer RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarah2

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Ik zou graag de oude computer van mijn vader wat meer RAM geven. Ik weet alleen niet echt waar te beginnen, dit is de eerste keer dat ik zoiets probeer.

Dit zijn de specificaties van de computer:

Model: Packard Bell Club 1450x
Besturingssysteem: Windows 98

Moederbord: NEC P4VM800
Chipset: SiS 530
Processor: AMD K-2@450 MHz
Fysiek geheugen: 64MB
Videokaart: SiS 530

Ik zou de RAM graag optrekken tot wat de computer maximaal aan kan, ik vermoed dat dat 256MB is. Ik heb nog één slot open op het moederbord.

Het nadeel is dat deze computer zo oud is dat ik aanneem dat ik hier geen nieuwe geheugenlatjes meer voor zal vinden, en dus moet kijken naar tweedehandse. Ik heb al eens wat rondgekeken op tweedehandse sites, maar met de informatie die daar beschikbaar is, kom ik niet veel verder. Zelf de Packard Bell website kon bij dit model geen informatie meer geven over geheugenuitbreiding.

Dus wat voor RAM kan ik voor deze computer het best zoeken? En hoe en waar vind ik het? Ik hoop dat jullie mij toch ietsje verder kunnen helpen.

Adh van je moederbord type en chipset kom ik uit op maximaal 2gb aan ram geheugen type ddr(pc3200, 400mhz). Zeker is dit niet, omdat over nec moederborden bar weinig te vinden is. Info gevonden over ander merk moederbord met de zelfde chipset/moederbord type.
Geheugen hier.

Suc6

Hoi !

Al gekeken met Everest: http://majorgeeks.com/download4181.html of je SDRAM PC100 of PC 133 hebt ?

Evt. kan ik je tegen verzendkosten wel aan een module van 256 Mb helpen.

Hopelijk ziet je PC die dan ook als 256 Mb, want er is bij die oude dingen nogal verschil tussen enkel/dubbelzijdig.

Maar als Packard-Hell geen spec's meer heeft moet je 'n gok wagen...

Greetz,

Harry.

PS.: Tegen 'n 6-pack Heineken kan ik je ook wel aan een 3 x zo snelle Dell met XP helpen.

Adh van je moederbord type en chipset kom ik uit op maximaal 2gb aan ram geheugen type ddr(pc3200, 400mhz). Zeker is dit niet, omdat over nec moederborden bar weinig te vinden is. Info gevonden over ander merk moederbord met de zelfde chipset/moederbord type.
Geheugen hier.

Suc6

Ben bang dat je fout zit.... dat typenummer van het moederboard bestaat namelijk ook bij Asrock.... en daar zit een Via chipset op en geen SiS....... en een socket 478 voor een Intel P4 :o

Laatst bewerkt:
Hoi !

@Jackall: ten overvloede: AMD K-2@450 MHz

En da's echt geen P4 !

Greetz,

Harry.

Hoi !

@Jackall: ten overvloede: AMD K-2@450 MHz

En da's echt geen P4 !

Greetz,

Harry.

Goed gezien.
Hier was ik van uit gegaan:
Moederbord: NEC P4VM800
Chipset: SiS 530

In dat andere geval is het idd een heel erg oud beestje.
Zag 2e hands systemen met deze specs met 320mb ram. Dus 256 moet dan wel goed komen.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Allemaal heel verwarrend; hopelijk brengt @TS licht in de duisternis !

Greetz,

Harry.

Kan je opschrijven wat op het bestaande module staat?

Ik vrees, dat je slechts 64MB erbij mag prikken. Ik had in het vorige millenium ook een K2 board en die kon niet meer hebben.

Indien je een willekeurige geheugenconfiguratoor pakt, dan komt bij P4VM800 een ander merk in beeld. Wil je even dubbel controleren?

Je weet wel dat geheugen veel duurder is dan de tijdwaarde van de computer? En dat een Piv voor weinig te koop staat en dat daar ook nog Windows 98 erop kan draaien.\? :thumb:

Zover ik heb kunnen traceren is dat Packard Bell mobo gemaakt door Soyo en heet daar SY-5SSM/5 ... maximum Ram 768 Mb, frontbus speed 100Mhz....

Het programma voor het uitvogelen van het type mobo heeft zich gewoon vergist (komt vaker voor bij oudere apparaten)...

Alvast bedankt voor alle reacties.

Al gekeken met Everest: http://majorgeeks.com/download4181.html of je SDRAM PC100 of PC 133 hebt ?
Ik heb al eens gekeken, maar ik vind alleen de vermelding SDRAM. Kun je me zeggen waar specifiek, onder welk menu, ik PC 100 of PC 133 kan vinden?

Evt. kan ik je tegen verzendkosten wel aan een module van 256 Mb helpen.
Tegen verzendkosten? Dat is een mooi aanbod! Dat wil ik wel wagen.

PS.: Tegen 'n 6-pack Heineken kan ik je ook wel aan een 3 x zo snelle Dell met XP helpen.
Dat is heel vriendelijk :) maar mijn vader is nogal gehecht aan zijn oude computertje. We hebben ook een XP, maar hij prefereert de zijne.

Kan je opschrijven wat op het bestaande module staat?
Bedoel op de huidige geheugenmodule? 8Mx64F SDRAM.

Indien je een willekeurige geheugenconfiguratoor pakt, dan komt bij P4VM800 een ander merk in beeld. Wil je even dubbel controleren?
Nog eens gecheckt. PC Wizard blijft bij NEC P4VM800.

Hoi !

Stuur me mar even 'n mailtje, dan stuur ik je een SDRAM PC133 module op.

Start de PC er niet mee op, of wordt er maar 128 Mb. herkend stuur je 'm terug, en proberen we 'n andere.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Geen mail ontvangen; wil je m'n g-mail adres of m'n helpmij-adres gebruiken ?

Greetz,

Harry.

Ik zal het nog eens proberen. Ik heb het nu via de email-functie van het forum gestuurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan