OP zoek naar nieuw Pc'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limperman

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Ik ben namelijk van Belgie en ik ben op zoek naar een goede nieuwe pc, ik vind het niet erg om bestellen via internet ik had graag Goe en goedkoop gehad ... kan iemand mij helpen??

Daar je kennelijk zelf niet zo heel erg veel kennis van het e.e.a. hebt is Dell een aan te raden machine (al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik zelf gruwel van Dell), maar, eerlijk is eerlijk, voor een niet super deskundige aspirant pc koper die waar voor zijn geld wil, is Dell een interessante optie.

Stekker erin en het speelt !

Laat je vooral niet verleiden tot zelfbouw of semi-zelfbouw, want da's alleen voor de "kenners" weggelegd.

Woon je dicht bij de grens dan zou je in Eindhoven eens even moeten gaan shoppen bij Paradigit, momenteel Nederlands grootste (en volgens velen, ook de beste) pc-winkel, of kijk even hier

Tot welke categorie ik behoor weet ik niet maar in ieder geval ook niet tot de onwetenden ;-)
Ik heb pas een Dell gekocht en ik kan em je aanbevelen.
De voordelen:
Uitzoeken/kopen op internet gaat prima.
Je krijgt een uiterst goede en geduldige verkoper als je nog vragen hebt. Telefoontjes op het antwoordapparaat worden direct de volgende ochtend afgehandeld.Het kwam supersnel aan en alles was in orde.
De nadelen:
Alles is al geinstalleerd. Dat doe ik liever zelf.
Verder zit ik met een paar mb op de c:/ waar ik niet bij kan komen. Daar zit Dell met 'iets'. Zou de opstart kunnen zijn. Ik hoop maar dat dit straks verdwijnt als ik zelf ga formatteren en opzetten. Als je onder Elisa zoekt ong. 3 a 4 weken terug dan kun je de prijs ook nog achterhalen.

Tip. Neem 250 gig want je kunt er niets meer bijzetten. Het geheugen (dual) werkt super.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Tot welke categorie ik behoor weet ik niet maar in ieder geval ook niet tot de onwetenden ;-)
Ik heb pas een Dell gekocht en ik kan em je aanbevelen.
De voordelen:
Uitzoeken/kopen op internet gaat prima.
Je krijgt een uiterst goede en geduldige verkoper als je nog vragen hebt. Telefoontjes op het antwoordapparaat worden direct de volgende ochtend afgehandeld.Het kwam supersnel aan en alles was in orde.
De nadelen:
Alles is al geinstalleerd. Dat doe ik liever zelf.
Verder zit ik met een paar mb op de c:/ waar ik niet bij kan komen. Daar zit Dell met 'iets'. Zou de opstart kunnen zijn. Ik hoop maar dat dit straks verdwijnt als ik zelf ga formatteren en opzetten. Als je onder Elisa zoekt ong. 3 a 4 weken terug dan kun je de prijs ook nog achterhalen.

Tip. Neem 250 gig want je kunt er niets meer bijzetten. Het geheugen (dual) werkt super.

Ook ik ben geen beginner/leek en ook ik heb een Dell gekocht (zie systeem 2), perfecte pc, niets op af te dingen en een goede service.

@Elisa, weet je zeker dat die paar mb van Dell is en niet van de NTFS schijfindeling??? En hoezo kan je er niets meer bij zetten?? Gaat prima hoor.

Elisa, weet je zeker dat die paar mb van Dell is en niet van de NTFS schijfindeling??? En hoezo kan je er niets meer bij zetten?? Gaat prima hoor.

Ik kwam vrolijk aanzetten met nog 80 gig maar het ging er niet bij. Zo'n 250 neemt alle ruimte in.
Het is ook een midi denk ik. Hij is een stuk kleiner dan mijn man's pc die stukken hoger is.
Daar moet je dus goed op letten.

De prijs lag om en nabij de 1700,-. Ik kan de rekening niet vinden in de boekhouding. In die tread staat de prijs wel.

De schijf ziet er zoals hieronder uit. Heeft ook geen letter.
attachment.php

Laatst bewerkt:
niemand een site'tje om pd zelf samen te stellen waarbij de prijs per stuk geschreven staat want er zijn onderdelen van mijn "oude" (1jaar oud) pc die ik nog kan gebruiken. En ik had al op eerste plaats een Flatscreenscherm gewenst

Wat dacht je van deze Packerd Bell.

De absolute prijskraker van dit moment.
Slechts €600,-

Laatst bewerkt:
Als ik de mijne uitkleed is hij ook een stuk goedkoper ;)
Het is maar net wat je wilt. Die dolby surround 5.1 kan natuurlijk ook wel een stuk minder. Die woofer is trouwens nog groter dan de hele pc LOL.

Ik had ook een hoop spul over van de oude pc maar zie maar eens een zaak te vinden die je een kale en sober ingerichte pc verkoopt. Ik denk dat je dan in een andere categorie komt.

ik lees helaas met gemende gevoelens de berichten over Dell. Reden ? Ik heb samen met enkele collega's een paar jaar geleden een pc priveproject begeleid. Ik heb o.a. met meneer Dell de onderhandelingen gevoerd. Nu heeft ons bedrijf meerdere divisies en doordat ik wellicht meer dan gemiddeld verstand had van configuraties EN omdat de divisies zelfstandig onderhandelden met Dell, ontdekte ik bij toeval dat voor een mindere pc meer betaald moest worden en omgekeerd. Dit verhaal zou te langdradig worden als ik het tot in detail ga uitleggen, maar wij voelden ons knap belazerd door de accountmanagers van Dell.

Ook ik heb (toen ik nog relatief "onwetend" was, een Dell gekocht. Ik ben het met alle vorige "schrijvers" roerend eens dat de service perfect is, MAAAAAAAAAAR, o wee, o wee, als de garantietermijn verstreken is : dan mag je het allemaal lekker zelf uitzoeken !

Ik weet dat omdat zowel ik, als enkele van mijn 2300 collega's in het pc prive project van een paar jaar geleden een DELL mobo probleempje kregen toen de garantietermijn net vertsreken was (40 maanden sinds de aanschaf waren voorbij, terwijl de garantie 36 maanden bedroeg).

Geheel optimistisch belden wij naar Dell met het verzoek een (passend) mobo te leveren voor de machines. Groot was onze verbazing, teleurstelling en uiteindelijk onze woede toen men ons bij Dell min of meer onomwonden meedeelde dat wij het maar gewoon lekker zelf uit moesten zoeken omdat onze machines van 40 maanden oud toch eigenlijk al uit de prehistorie stamden en wij dus niet meer op onderdelen support hoefden te rekenen van Dell.
Oh, men wilde wel naar de ver weg magazijnen doorverbinden of daar mogelijk nog plankjes lagen, maar ALS die er al zouden zijn, dan moesten wij toch wel rekenen op enkele honderden guldens per plankje want de plankjes waren schaars en schaarse artikelen zijn immers duur ............... :evil:

En zo kan ik nog even doorgaan.............

ik zal er nog twee noemen : een wat oudere Dell machine nam ik van mijn werkgever over voor mijn bejaarde schoonouders. Daar er geen geluidskaartje in zat kocht ik een simpel kaartje bij de lokale pc boer. Je raadt het al ...... never aan de praat te krijgen -> "rare" P&P foutmeldingen bij de opstart. Na 5 verschillende geluidskaartjes geprobeerd te heben Dell gebeld. "Oh, meneer," was de reactie aldaar, "de machine 4,5 jaar oud, DAAR verlenen wij geen support meer op".
"Uw bevindingen kunnen aardig kloppen, onze moederborden (bios aanpassing) werken / werkt in principe alleen met door ons geleverde soundcards en helaas, het type voor de machine die u beschrijft, hebben wij niet meer."

Samenvattend : Dell levert prima machines en zolang de garantie duurt kan er weinig mis gaan, maar als die termijn verstreken is en er gaat wat mis of je wilt uitbreiden....................

De laatste dan : een van mijn collega's wilde op een Dell machine Windows XP installeren omdat hij 't originele meegeleverde '98 "zat" was. Alles verliep prima totdat er maanden daarna een klein hardwarematig probleempje ontstond (later bleek overigens dat het geheugenstripje defect was geraakt).
De collega belde Dell voor support, maar toen men hoorde dat XP op de machine was geinstalleerd wilde men het probleem niet eens aanhoren, laat staan proberen mee te denken over een oplossing. De klant moest eerst maar '98 weer installeren en DAN PAS wilde de helpdesk ondersteuning verlenen. De ironie van het geheel was dat die klant maar 1 geheugenstripje had en dat er dus niets te herinstalleren viel..............

Nog meer "anekdotes" nodig........... ?
Juist om redenen van dit soort ervaringen wil ik geen Dell meer, niet omdat de machines slecht zouden zijn, integendeel! Een 2e reden dat ik persoonlijk geen Dell meer wil is dat je van sommige onderdelen (lees : hardware) NIET kunt zien -op de site van Dell- wie de fabrikant is. Dell heeft ze onder licentie / OEM aangekocht en haar eigen merknaam erop gedaan. De vraag is OF ik wel een cd speler, brander, monitor van DAT (onderliggende) merk wil hebben.

Hoe anders kan dit zijn bij gewoon een lokale pc boer "om de hoek" waar je ook een machine van een jaar of 4 a 5 oud kan brengen voor een reparatie of een update.

Laatst bewerkt:
Sigma,

is dat "shared" video geheugen nu echt een aanrader....................

(ik vind shared video memory nu niet direct een "kraker")

€600,- is wel weinig, wat kun je verwachten?

Hij vroeg om een goedkoop systeem, wat nog redelijk functioneerde.
Denk dat dit aan die beschrijving voldoet.

Geplaatst door sigma
Wat dacht je van deze Packerd Bell.

De abosolute prijskraker van dit moment.
Slechts €600,-

eeehhhmmm... Ik zal mijn pc eerst voorstellen:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft

Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2600.0000

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon XP, 1533 MHz (5.75 x 267) 1800+

Moederbordnaam Albatron KX400-8X/KX400-8XV/KX400-8XV Pro

Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400

Systeemgeheugen 256 MB (PC2700 DDR SDRAM)

BIOS Type Award (09/30/02)

Scherm:
Video kaart AOpen GeForce4 MX 440 - Windows Xp/2k Driver v31.40 (64 MB)

Video kaart AOpen GeForce4 MX 440 - Windows Xp/2k Driver v31.40 (64 MB)

3D-Versneller nVIDIA GeForce4 MX 440
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (00219)
Monitor Standaardbeeldscherm (00219)
Monitor Standaardbeeldscherm (00219)

Multimedia:
Geluidskaart Creative SB Live! Sound Card
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag:
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6Y060L0 (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optische Station JLMS DVD-ROM LTD-165H (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station LITE-ON LTR-48125S (48x/12x/48x CD-RW)
Optische Station V386 STEALTH DVD SCSI CdRom Device (Virtual DVD-ROM)

Partities:
C: (FAT32) 58629 MB (44088 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis
Spel Besturing Microsoft pc-joystickstuurprogr

Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (81.83.71.178)
Modem Communicatiekabel tussen twee computers

Peripherieapparaten:
Printer Lexmark X83
Printer Microsoft Office Document Image Writer
USB-apparaat Lexmark X83 MFP

da's toch een prima pc'tje............... ?

Ik zit er met mijn pc maar "net" boven en ik ben nog steeds erg tevreden over de prestaties. Er is geen programma dat ik ben tegengekomen dat ik niet vlotjes kan draaien. Zelfs een spel als Generals loopt als een tierelier op mijn machine............... De twee grootste verschillen tussen jouw machine en mijn machine zijn de hoeveelheid geheugen en de videokaart. Dr processors ontlopen elkaar niet veel. (zie mijn systeem)

Puur uit nieuwsgierigheid : waarom wil je al een nieuwe / snellere; welke applicaties draai je dat een snellere pc noodzakelijk is ?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Als je de boel een beetje opfokt ben je er ook.

ja de reden is namelijk dat ik veel met muziek en videos bezig ben en ik zou graag mijn pc willen upgraden naar een windows media center pc, daarmee ik alleen onderdelen vroeg omdat een nieuwe pc TE duur is.
Ik wil al mijn cds op harde schjf zeten (zon 200-tal) en ik maak namelijk zelf muziek (ik speel gitaar en ik zing) in cubase sx en ik ben een filmfreak dus daarmee
(had ik eerder moetten zeggen zeker ? :o )

Hou gewoon lekker je eigen pc, koop een pci Raid controller , 2 grote harddisken (in raid 0 striping), een fatsoenlijke videokaart en een beetje geheugen erbij en jouw pc volstaat meer dan uitstekend voor wat je wilt.

@ijspeert, als je werkelijk zoiets wil, ik kan je er wel aan helpen voor een zacht prijsje :D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan