Op zoek naar nieuwe videokaart !

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightmaew

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor als deze doodgaat.

Mijn BSOD zijn verdwenen, ( stof in voeding,Videokaart ). Maar nu weer een hoge zoem uit de videokaart.

Dat spul wat je op het vierkantje smeert is ook verdwenen, moet ik dat zelf vervangen en hoe ?

Anyway ik heb een schroefje gemold met te hard duwen, en nu zit ie met 3 schroefjes vast, dus ik denk dat daar de hoge zoem vandaan komt.

Maar ik kan toch voor een nieuwe gaan aangezien ik de nieuwere games ook wil gaan spelen.

Dus wat voor informatie van mijn pc hebben jullie nodig ?

koelpasta moet je inderdaad vernieuwen, dus dat zal je moeten kopen en er een klein druppeltje van op te doen, vervolgens de koeler er op (niet te veel, dat heeft nadelig effect).

Wat informatie betreft: alle onderdelen van je pc, het budget.

Bestaat er zon soort tool dat je informatie kan kopieren en plakken, de voeding staat niet bij device manager en het ram geheugen ook niet.

Het meeste kan je uitlezen met bijvoorbeeld Speccy. Maar zoals je al opmerkte: je voeding zal daar niet staan, net zoals je behuizing.

Ik zal ff kijken wat er op de voeding staat :)

Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
AMD Phenom II X6 1090T 16 °C
Thuban 45nm Technology
RAM
4.00GB Single-Channel DDR3 @ 534MHz (7-7-7-20)
Motherboard
ASRock 890GX Extreme3 (CPUSocket) 33 °C
Graphics
SAMSUNG (1920x1080@60Hz)
SA300/350/360Š (1920x1080@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 6800 Series (ATI AIB) 59 °C
Storage

Tevens wil ik er bijzetten, dat ik niet meer autodesk 3dmax gebruik omdat het renderen zo sloom gaat, dus ik wil wel zon kaart dat een beetje kan renderen, en ben bereid ram geheugen uit te breiden

Laatst bewerkt:
Hoi,

Lees drie schroefes 1 kapot van de videokaart of van de processor? en met die voeding kan je nog wel vooruit.Wat is je budget voor de videokaart?

Modag van de videokaart, ik heb even gekeken kipje en het is best wel duur ja :D

Als mijn videokaart nog niet dood gaat, kan ik het budget verhogen ( sparen ) , maar het begint bij 200-400.

Iemand ?

Ik denk dat het eraan zit te komen dat de videokaart vervangen moet worden
FIFA13 sloot zichzelf af naar desktop, vervolgens deden andere programmas het niet meer,
en bij opnieuw opstarten kreeg ik windows loading files problemen.

Toen ie een tijdje heeft uitgestaan, starte hij weer normaal op. En de rest deed het ook weer.

Alhoewel ik heb net een 5,6 aantal trojans verwijderd en andere virussen.

Laatst bewerkt:
200 tot 400 euro is wel een hele grote bandbreedte voor een videokaart. En eigenlijk moet je je volledige pc upgraden als je over dit soort bedragen gaat spreken voor enkel de videokaart omdat de pc anders in onbalans is. 4GB werkgeheugen is namelijk niet meer genoeg voor de nieuwste games en je processor is dat ook niet. Je moederbord kan dan ook nog eens slechts 2 95W FX modellen aan, dus je zit eigenlijk naar een compleet nieuwe set te kijken.

Mijn advies zou in deze zijn: koop tweedehands een leuk kaartje, een HD6870 kan je voor 40-50 euro kopen tweedehands (voorbeeldje) en spaar dan door voor een gehele nieuwe set ;)

Ik heb even gezocht, maar ze hebben op azerty en alternate geen hd6870, andere opties voor 2e hands?

Voor tweedehands moet je ook op tweakers of marktplaats kijken hè

Oeh uiteraard, nou :) nu pas koelpasta erop gedaan, en van 70 a 80 ligt ie nu op 50 graden, het hoge gezoem is weg, alleen nog een beetje geratel. Maar dat neem ik voor lief.

Koelpasta doet wonderen :D

Ik snap iets niet,

Ik heb voorzichtig wat stof rondom de geheugenkaarten verwijderd en van de geheugen kaarten zelf, maar het geratel neemt nu ook sterk af.

Maar het geratel kwam van de videokaart ???

Ook heb ik de geheugenkaarten er opnieuw in gedaan btw

Grappig ik wou net posten dat ik de geheugenkaarten eropnieuw in heb gedaan, en de stof erop heb verwijderd en rondom de geheugenkaarten

*aanpassing
Ik was vergeten te melden, dat het geratel is afgenomen, zou dat kunnen door bovenstaande handeling ?

En toen ik op snel reageren drukte, starte mijn pc zich vanzelf opnieuw op ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan