op zoek naar PC headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Goedemorgen allen,

Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe headset, maar heb hier vrij weinig ervaring mee.

De reden dat ik een nieuwe headset zoek is omdat ik voorheen al mijn geluiden door de speakers afspeelde. Omdat ik een studio microfoon heb kon ik geen voice activatie gebruiken aangezien alle geluiden dan direct terugkwam door de microfoon. Daarnaast ga ik binnenkort verhuizen naar een wat gehorige ruimte, waardoor ik vrijwel al mijn geluid door mijn headset af wil spelen.

Wat ik graag wil: De headset zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming (kerntaak), maar zal ook muziek een beetje goed af moeten spelen. De headset zal redelijk lange tijd achter elkaar gebruikt worden, dus comfort is wel belangrijk.

Wat niet per se hoeft: Het hoeft niet per se een 5.1 geval te zijn. Ik heb niet al te veel wensen of eisen, de prijs maakt niet zo veel uit, zo lang de prijs/kwaliteit verhouding maar goed is.

Ik heb veel goede verhalen gehoord over steelseries headsets. Kan iemand mij vertellen of dit daadwerkelijk zo'n goed merk is? zo ja, welke van hun ruime assortiment zal het best passen bij wat ik zoek?

Bedankt voor de tijd.

Groet, Ex5

Wat is je budget? Want ik kan je iets van 7 euro laten zien, iets van 70 euro, en iets van 170 euro.

Zoals gezegd maakt de prijs niet uit, zolang de kwaliteit maar goed is... Lijkt me duidelijk dat iets van 7 euro niet zal voldoen, maar om maar wat te noemen, 200 euro max. Hoe minder hoe beter.

Het 7 euro verhaal was ook maar een voorbeeld om ff een indicatie van je te krijgen.

Zoek je een headset met mic.?

Weetje ik denk dat het heel persoonlijk is.

Zelf vind ik Sennheiser een donders fijn merk. Als ik jou was zou ik ff naar een MediaMarkt knappen en voor het schap gaan uitproberen wat je zelf het fijnste vind. Ik kan wel zeggen 'dit is een fijne', maar wat ik fijn vind hoef jij niet fijn te vinden.
En daar kun je ze allemaal uitproberen zolang als je wil (tot sluitingstijd uiteraard), en dan kun je zelf beslissen.
Wat ik meestal doe als ik een nieuwe nodig heb is bij de MediaMarkt binnen wandelen, alles uitproberen op een middag, en dan met je mobiel online kijken waar je een bepaalt type het goedkoopst kan krijgen.

Tsja, de reden dat ik het hier vraag is omdat mediamarkt helemaal niet zo een ruim assortiment heeft in headsets en daarnaast zijn er veel merken die enkel online te krijgen zijn. Los daarvan staan de headsets in een winkel vaak niet aangesloten waardoor je niks kan zeggen over de kwaliteit of de kwaliteit van de mic.

Is er nog iemand anders die een suggestie of voorkeur heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan