Op zoek naar Update voor mijn BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar de nieuwste update voor mijn BIOS...
Heb overal al gekeken, maar kan het nergens vinden...

Dit gaf Everest als uitslag bij mijn BIOS:

BIOS Eigenschappen:

Leverancier Acer
Versie 3A33
Uitgavedatum 08/31/05
Capaciteit 512 KB
Opstartapparaten Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM
Specificaties Flash BIOS, Shadow BIOS, BBS, Smart Battery
Ondersteunde Standaarden DMI, ACPI, ESCD, PnP
Uitbreidingsmogelijkheden ISA, PCI, PCMCIA, USB

Mocht er iemand mij kunnen helpen, dan hoor ik dat graag!!

Datgene wat Everest bij je moederbord aangeeft is interessanter. Met die gegevens zoek je op de site van Acer naar een biosupdate

Mag ik ook vragen waarom je je BIOS wil flashen?
Is er iets mis met je PC?

Is er niks dan lekker zo laten want als het fout gaat (en dat gebeurt vaak zien wij hier op Helpmij) dan ben je heel ver van huis en kan je Mobo waarschijnlijk naar het vuil.

Beste Raymond,

Ik wil mijn BIOS updaten, omdat deze al meer dan 2 jaar oud is en, omdat hij iedere keer met opstarten met een BSOD komt... en mijn gok is dat mijn BIOS niet compatibel is met Vista... hij geeft dan altijd dezelfde foutmelding (iets over c000021a Fatal Error)

Nu heb ik op Acer's website een Vista BIOS file gevonden met 2 verschillende BIOS files en het programma WinPlash... als ik in dit programma één van die 2 BIOS bestanden open en dan laat updaten begint ie wel met de taak.. slaat ie de oude BIOS op en daarna krijg ik een blauw scherm en dan start de computer opnieuw op en is er helemaal nix veranderd..

Daarnaast heb ik op hun site ook een ACER BIOS CD Tool gevonden die ik heb gedownload, maar er staat verder geen info bij... misschien iemand die weet wat het is en hoe het werkt???

Élke biosupdate vermeld in de "marge" waartoe hij dient. Soms is dat om een upgrade naar een processorsoort mogelijk te maken, soms is het voor een ontdekte bug.
Zómaar het bios updaten is dus niet zinvol, tenzij de reden van het uitbrengen specifiek is voor jouw probleem en je dus méérwaarde gaat krijgen uit het updaten. Zeer zeker heb je voor Vista geen update nodig, wie / waar wordt dat beweerd?

Ik sluit mij bij Pasja aan.
Het is voor jou zinloos om een BIOS update te doen maar laat mij je er vooral niet van weerhouden.

Weet jij dan een andere oplossing voor mijn probleem, omtrent het BSOD??
En ik denk zelf dat het wel nuttig is om een BIOS te updaten die al meer als 2 jaar oud is... (Augustus 2005)

Daarom stel ik voor dat je (MaikelId) een compleet nieuwe vraag opent en daarin je probleem voorlegt aan de Helpmij, zónder te reppen over een bios update. Ik weet zeker dat je antwoorden gaat krijgen.
Geef in je vraag vast erg veel informatie op, met name info over: wanneer begon het probleem en (zo mogelijker nog belangrijker) wát is er hardware -of softwarematig aan het systeem veranderd zeer kort voordat het probleem zich manifesteerde.

Laatst bewerkt:
En nee, echt niet..... al is je PC 10 jaar oud.
Als alles goed werkt en je plaatst bijvoorbeeld geen nieuwe processor is het totaal zinloos om je BIOS te updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan