• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

op zoeken van meerdere waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1982

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Beste mensen van het forum.

ik wil graag dat excel op 2 waardes zoekt. Als je naar tabblad wit gaat zie je al een gedeeltelijke formule staan. deze formule zoekt alleen op naam. ik wil dat de formule op naam EN serie zoekt in dat tabblad. is dit mogelijk?? ik kan het niet terug vinden op het forum. zoals je ziet is het wel belangrijk aangezien er meerdere series zijn met herdrukken van de naam. dat ook de prijs beinvloed.
Alvast bedankt

M.V.G.
Vincent

Bijlagen

dat is niet echt wat ik zoek. dat gaat maar over 1 tabblad en ik werk zelf met meerdere tabbladen. in mijn testfile zoals hier boven aangegeven zijn het er maar 2 maar in praktijk zijn het er 15

En de formule kan niet naar mijn idee.. op mijn manier

bijlage is aangepast met vraag ook in excel aangegeven

Edit:
ik kopieer de formule naar de orginele bestand maar dan krijg ik overal 0 te zien :S nou heb ik dus daar in prijslijst ongeveer 16.000 lijnen staan hoe moet ik de formule daar op aanpassen?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zag weinig oplossing in het laatste gepost bestandje :rolleyes:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
niet helemaal er zit nog een foutje in de formule
Als je goed kijkt werkt de laatste regel niet in de formule en ik denk dat dat komt door de naam en ' symbool.

hoe kan ik dit oplossen?

Bijlagen

Nee, de verwijzing in de formule ging maar tot regel 9.
En er zat een foutje in de formule.

Code:
=SOMPRODUCT((Prijslijst!D$1:D$10=A7)*(Prijslijst!A$1:A$10=B7)*(Prijslijst!F$1:F$10))

Eventueel kan je het bereik verder uitbreiden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik kwam er achter :) maar de formule is heel erg precies een spatie achter een naam kan al zorgen dat het niet werkt. is dit op te lossen of is het echt zo goed intypen en geen spatie te veel achter de naam?

ik kwam er achter :) maar de formule is heel erg precies een spatie achter een naam kan al zorgen dat het niet werkt. is dit op te lossen of is het echt zo goed intypen en geen spatie te veel achter de naam?

Als er een spatie voor of achter de naam en serie staat (kolommen A en B) dan worden de spaties met onderste formule niet meegenomen in de zoekfunctie.

Code:
=SOMPRODUCT((Prijslijst!D$1:D$10=SPATIES.WISSEN(A7))*(Prijslijst!A$1:A$10=SPATIES.WISSEN(B7))*(Prijslijst!F$1:F$10))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

nog 1 vraag als ik prijslijst als apart excel werkmap wil maken kan ik dan {prijslijst.exl] doen in de formule? in plaats van de prijslijst tabblad.

nog 1 vraag als ik prijslijst als apart excel werkmap wil maken kan ik dan {prijslijst.exl] doen in de formule? in plaats van de prijslijst tabblad.

Maar dan wel met inclusief de naam van het werkblad in het andere bestand.
De extensie van de oudere versies van Excel overigens xls en geen exl.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan