Op zolder nog geen INTERNET :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjorsNL

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2011
Bij mijn vorige vraag vroeg ik hoe ik helemaal boven internet kon krijgen.(http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/604007-Hoe-krijg-ik-draadloos-internet-helemaal-boven-op-zolder.) Daar heb ik wat van opgestoken. Wat dingen gekocht. MAAR HET WERKT NIET
Dit is wat ik heb gekocht:

2x TP-LINK 200Mbps Powerline Ethernet Adapter
1x TP-LINK 150Mbps Wireless N Router

De medewerker van de zaak zij dat ik dit nodig had om boven internet te krijgen.

Toen heb ik de gebruiksaanwijzing van allebei de dingen gelezen ik snapte er niks van!

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit in elkaar moet pluggen.

Ik heb beneden een Modem/Router staan van (KPN)

Graag antwoord anders moet ik iemand maar laten komen....

Homeplug 1: Plug de internetkabel in de homeplug en sluit de internetkabel aan op het modem of de router. Homeplug 2: Steek de internetkabel in de homeplug en sluit deze aan, aan de computer op zolder. Steek daarna de stekker er in van homeplug 1 en vervolgens 2.

Could it be easier?

Ik heb wat vragen:

1. Wat is Homeplug (ik denk powerline adapter)
2. Op de router zitten allemaal verschillende gaten waar die in kan dus ik weet niet in welke hij moet.
3. Ik heb er ook een router bij gekregen.. Daar staat niks over in.

Dat waren ze.

Misschien heb je wat plaatjes waar je het mee kan laten zien...
Want ik vind dit al moeilijk te begriijpen

Homeplug is de powerline adapter, maakt niet uit in welk gat je het stopt, router hebben ze je voor niks aangesmeerd (ratten)

Had ik ook al vertelt dat er ook andere aparaten boven zijn? (Playstation,Ipod) Heb je daar misschien de router voor nodig om het door heel de kamer uit te zenden?

Nee, dat heb je inderdaad niet vertelt. De router zorgt voor het draadloze signaal (om draadloos internet op je Ipod, laptop te krijgen) deze sluit je aan op je modem, en stel je even goed in (beveiliging enzovoort) daarop kan je ook de homeplug op aansluiten. Heb je nu wel internet boven op zolder?

Dat heb ik geprobeert maar dan komt er te staan ombekend netwerk.

Hoe kan ik dat testen?

Ik heb ze nieuw gekocht dus ik denk dat er niet veel mis mee is..

Wat moet eigenlijk in wat?
Moet de Homeplug in de LAN poort of de WAN poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan