Opacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordidroj

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Hey

Ik heb nu dit stukje code:

[CPP]Public Class Form1

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
If (TextBox1.Text) = "" Then
Me.Opacity = Me.Opacity()
End If
Me.Opacity = (TextBox1.Text)
End Sub
End Class
[/CPP]

Als ik nu op Button1 klik en ik typ "0.9" dan gaat de opacity wel netjes naar 90%.
Ook met 0.8, 0.7, 0.6 etc.

Maar als ik niks in de TextBox invul dan wil ik dat de opacity blijft zoals hij is. Dat doet hij eerst wel maar na 2 seconden krijg ik een error:

Zo iets als: "" is not a double ... en dan nog wat. Maar ik heb Visual Basic in het Spaans dus daarom weet ik niet de preciese vertaling.

Maar hoe kan ik doen dat zegmaar de If statement vóór "Me.Opacity = (TextBox1.Tekst)" gaat?

Dus zegmaar dat als ik niks invul dat hij dan alleen het If statement leest en niet die andere zodat er geen error komt?

Gr. Jordi

Jouw code werkt niet bij mij, als ik 0.9 ofzo invul gebeurd er niks. Daarom heb ik zelf wat code gemaakt die het beter doet:

Code:
        If Not TextBox1.Text = Nothing Then
            Me.Opacity = TextBox1.Text / 100
        End If

Als TextBox1.Text leeg is (geen text), wordt er voor de rest geen enkele code regel uitgevoerd.

Een andere verschil is dat je hele getallen moet invullen, bijvoorbeeld 50 geeft een opacity van 50%.

Hopelijk voldoet dit. :)

Ok hij doet het wel maar nog een vraag:

Wat doet "not" achter If? En wat betekend dit teken '/'?

Dan snap ik ook wat ik schrijf :p

If Not TextBox1.Text = Nothing Then

vertaald naar:

Als TextBox NIET LEEG is dan

Volgens mij moet het ook zo kunnen:

If TextBox1.Text = Not Nothing Then

/ Betekend delen. Op de één of andere manier werkt de code niet als je / 100 weglaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan