Opbouw van een bekabeld thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

habee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Hallo,

Ik wil in mijn woning een bekabeld netwerk aanleggen en daarbij heb ik een vraag : de ADSL-lijn komt binnen in de woonkamer, daar sluit ik de modem-router-switch op aan (Linksys WAG325N) en daar wil ik mijn ethernet HDD op aansluiten alsook via Wifi een PC laten draaien. Later voorzie ik daar eventueel ook nog digitale TV.
In mijn bureel, dat op 35m kabelafstand is verwijderd staat een PC en een netwerkprinter, daarbij wil ik ook een Wifi Access-point (Linksys WAP54G) om ook draadloos met de laptop te kunnen werken en een volledige dekking te krijgen over de hele woning.

Mijn vraag : Als ik vanaf één van de routeruitgangen in de woonkamer één lange kabel leg (35m) tot in mijn bureel, mag ik daar dan nog een extra switch plaatsen om alles met elkaar te verbinden ?

Alvast bedankt voor jullie inspiratie ! :thumb:

Hi,
Vanaf je router kun je 100 meter ------> en als je dan een router/switch plaatst
heb je eigenlijk een repeater geplaatst en kun je weer 100 meter.
Van begin tot eind dus 200 meter en dan plaats je weer een ...
Waar wil je heen ??

Ethernet (zeker CAT5E) is gegarandeerd voor 100m
en wil je verder dan moet je het signaal opkrikken.
grtz gerrit

Hallo,

Bedankt voor je reactie gerwag.

Ik ben van plan om afgeschermde CAT.6 kabel te gaan gebruiken, is dat OK ?
Voor alle duidelijkheid : het kan dus geen kwaad dat ik op één van de vier uitgangen van mijn bestaande router/switch 35m verder nog een extra switch aansluit om meerdere componenten op aan te sluiten, heeft dat geen gevolgen voor snelheid e.d.m. ? M.a.w. Is het OK dat op één van de uitgangen van mijn router/switch via de bijkomende switch meerdere componenten zijn aangesloten ?

Alvast bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan