Opbouwen Database storingen/klachten/vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Double07

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Goedemorgen Forumnisten,

Bij ons op het werk achten ze het raadzaam om een database op te maken waarin door 2 personen storingen, vragen, klachten e.d. ingevoerd kunnen worden.
Natuurlijk bestaat hier software voor maar dit heeft een kostenplaatje (en dat is dus niet de bedoeling).
Nu wordt er een beroep om mij gedaan.
Ik heb de database al op papier gezet echter nu moet ik dit nog in de praktijk zien te realiseren.

Zou iemand mij hierbij willen helpen voordat ik straks fouten maak en ik dan helemaal niet mee uit kom.

Mvg,
Josh

Ik hoop dat je verstand van Access hebt, want dit soort systemen (zeker in deze uitvoering) bouw je niet op een regenachtige woensdagmiddag. Uiteraard kunnen we je helpen met vragen/problemen, maar ik neem niet aan dat het de bedoeling is dat we dat voor je gaan bouwen. Microsoft heeft een gratis template waar je eens naar kan kijken. Ik heb de 2003 versie erbij gehangen.

Bijlagen

Ja nou ik was al bezig met dingen op te zetten.
Zou je voor mij het bestand weg kunnen zetten als ZIP want RAR is op de computer waar ik nu zit geblokkeerd (:confused:)

Mvg Josh

Michel,

Hier kan ik zeker redelijk mee uit de voeten (zal alles even vertalen haha)
Weet jij of je aan elke case een uniek nummer kan laten toekennen d.m.v. autonummering.
Zodat ik aansluitend ook een case kan zoeken op het desbetreffende nummer.

Mvg
Josh

Je kunt ook een Nederlandse versie (2007) downloaden op deze Microsoft link.
In de db wordt gebruik gemaakt van Autonummer velden.

Michel,

Het nadeel is dat de computers hier op het werk via een intern netwerk werken en ik kan helaas niet via de site van microsoft de NL versie downloaden.

Mvg
Josh

Michel,

Maakt niet uit ik zal dit vanavond wel even regelen.
Weet je toevallig of het een probleem is als er 2 computers in het (Engelse) bestand werken waarvan 1 computer met Access 2003 en de ander met 2007?

Mvg
Josh

Dat is geen enkel probleem; zowiezo niet voor de labels (die de omschrijving geven), want die typ je zelf in (of laat je in het Engels of Nederlands staan), en de objecten vertaalt Access zelf.

Michel,

Bedankt voor je bestanden en hulp.
Ik ga er mee aan de slag.

Gegroet

(Case Closed)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan